Principală  —  Ştiri  —  Social   —   UPDATE/ Declarațiile RTEC, după ce…

UPDATE Declarațiile RTEC, după ce un copil de 10 ani ar fi fost agresat de taxatoare și dat afară din transport pentru că nu i-a putut răspunde acesteia în limba rusă

Î. M „Regia transport electric” (RTEC) a anunțat că s-a autosesizat referitor la incidentul care a avut loc duminică, 13 august, când un băiat de 10 ani ar fi fost agresat de o taxatoare de pe ruta Nr.4.

„Pe marginea acestui caz a fost deschisă o anchetă internă și urmează să se întreprindă toate măsurile necesare. Totodată, menționăm că a fost luată legătura cu mama copilului.

RTEC a înăsprit sancțiunile pentru abaterile disciplinare admise de către conducătorii și conductorii de troleibuz, a intensificat instruirile acestora și nu tolerează un comportament agresiv și deviant din partea angajaților.

Ne menținem angajamentul de a asigura un transport public sigur și de calitate pentru toți călătorii noștri. Vom continua să promovăm un mediu de lucru profesional și respectuos, unde angajații noștri să ofere servicii de înaltă calitate călătorilor”, au precizat cei de la RTEC.

Știrea inițială

Un băiat de 10 ani ar fi fost agresat, în capitală, de o taxatoare vorbitoare de rusă, după ce acesta nu i-a putut răspunde în limba rusă. Despre aceasta a povestit mama copilului, într-o postare pe Facebook.

Cazul ar fi avut loc pe 13 august. Copilul, care se află în vacanță la bunici, voia să viziteze un prieten care locuiește la câteva stații distanță. La întoarcerea spre casă, în jurul orei 18:30, acesta a urcat în troleibuzul cu ruta Nr4. Când băiatul trebuia să achite, taxatoarea i s-a adresat copilului în limba rusă. Potrivit mamei băiatului, acesta „s-a blocat și i-a răspuns că nu cunoaște rusa”. Taxatoarea, fără a oferi vreo explicație, ar fi agresat copilul și l-ar fi dat afară din transport.

„Taxatoarea l-a apucat de tricou și mână și l-a forțat să iasă afară. Plângând, pe alocuri speriat și nervos, și-a sunat bunicii, după care m-au sunat și pe mine. (…) El nu și-a dat seama că îi cere bani pentru călătorie, avea bani la el și era gata să achite, dar s-a blocat când a fost întrebat într-o altă limbă”, explică mama copilului.

Femeia, care la moment nu se află în R. Moldova, a înaintat și o plângere pe adresa de email a Regiei Transport Electric Chișinău (RTEC).

„Se poate întâmplă orice, să uiți banii, să pierzi, chiar nu mai există simțul umanității? Trebuie de aplicat forța fizică și mai ales asupra unui copil? Bine că atunci când le întorci biletele nu te forțează sa ieși că le corupi”, conchide mama copilului.

Ulterior, aceasta a anunțat că a fost contactată de Svetlana Olteanu, șefa adjunctă la Regia Transport Electric Chișinău, care i-a spus că problema a fost soluționată, iar instituția a lăsat un comentariu sub postare, indicând că „RTEC s-a autosesizat și urmează să întreprindă toate măsurile necesare”.