Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Zeci de plângeri privind calitatea…

Zeci de plângeri privind calitatea proastă a încălțămintei achiziționate

De la începutul anului 2018, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței a înregistrat 50 plângeri privind calitatea proastă a încălțămintei achiziționate. În toate cazurile, articolele procurate s-au deteriorat într-un termen de până la 30 de zile calendaristice, iar agenții economici s-au eschivat de la revendicarea pretențiilor.

Un consumator s-a adresat administratorului magazinului de încălțăminte după 2 săptămâni, timp în care uneia dintre cizme a început să i se descleie talpa. Agentul economic s-a eschivat de la revendicarea pretențiilor consumatoarei prin invocarea exploatării incorecte a încălțămintei. Expertiza efectuată, însă, de Camera de Comerț și Industrie a demonstrat vina agentului economic în comercializarea produsului necalitativ. Drept urmare, bărbatul și-a recuperat cheltuielile suportate în valoare de 2 490 de lei.

O altă doamnă a procurat pentru copilul său o pereche de pantofi, care în scurt timp au căpătat niște fisuri. Subiectul economic a refuzat să remedieze problema depistată de consumatoare și în acest mod, a fost sesizată Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței, care a soluționat divergențele iscate pe cale amiabilă prin înlocuirea bunului cu unul de calitate corespunzătoare.

O altă consumatoare a achiziționat o pereche de pantofi din piele în valoare de 2 590 lei dintr-un punct comercial din capitală. După o zi din momentul procurării bunului, femeia a constatat că pe partea laterală a tocului drept, dar și partea din spate, pielea întoarsă s-a ros considerabil, creând un defect vizibil și devenind impropriu pentru o ulterioară utilizare. În acest context, prin intermediul Agenției, consumatoarea a obținut contravaloarea pantofilor, neînțelegerea fiind aplanată pe cale amiabilă. De asemenea, unei alte consumatoare i-a fost returnată suma de 2 790 lei pentru o pereche de cizme necalitative.