Principală  —  IMPORTANTE   —   România a aprobat noi derogări…

România a aprobat noi derogări pentru transportarea containerelor moldovenești de mărfuri din portul Constanța – DOC

Sursa foto: MIDR

Ministerul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale (MIDR) anunță că, urmare a demersurilor efectuate către autoritățile române, pentru facilitarea transportului de mărfuri din R. Moldova spre portul Constanța, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii al României a aprobat noi derogări de la aplicarea tarifelor prevăzute pentru depășirea masei și dimensiunilor maxime admise, aplicate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). 

Potrivit MIDR, derogările se aplică pentru vehiculele rutiere înmatriculate în România și R. Moldova, în următoarele condiții:

  • Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul tractor înmatriculat în România sau în R. Moldova, indiferent de țara de înmatriculare a semiremorcii tractate de acestea;
  • Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu două axe cu semiremorcă cu 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 47,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  • Vehiculele sunt compuse dintr-un autovehicul cu 3 axe cu semiremorcă cu două sau 3 axe care transportă unul sau mai multe containere sau cutii mobile, cu o lungime maximă totală de până la 45 de picioare, dacă masa totală a vehiculului este mai mică sau cel mult egală cu 50,0 tone și înălțimea mai mică sau cel mult egală cu 4,50 m;
  • Masele pe axe ale vehiculelor prevăzute la punctele 2 și 3 nu depășesc masele maxime pe axe care pot fi autorizate în circulație, așa cum sunt ele prevăzute la art. 41 alin. (8) din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările și completările ulterioare.

Traseul autorizat este:

Constanța port-DN39-Agigea-DN39-A4-DN2A-Mihail Kogălniceanu-DN2A-Hârșova-Giurgeni-DN2A-Țăndărei-DN2A-Slobozia-DN2A-Urziceni-DN2-Râmnicu Sărat-DN2-Tișița-DN24-varianta ocolire Tecuci-DN24-Bârlad-DN24-Crasna-DN24B-Huși-DN24B-Albița PTF și retur, însumând aproximativ 520 km.

Autorizațiile speciale de transport emise până la data adoptării Ordinului își păstrează termenul de valabilitate, traseul autorizat fiind valabil tur-retur.