Principală  —  IMPORTANTE   —   MEC: Au fost excluse evaluările…

MEC: Au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative la două discipline pentru elevii claselor primare

Ministerul Educației și Cercetării (MEC) anunță că a revizuit Metodologia privind evaluarea criterială prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV. Astfel, potrivit unui comunicat al instituției, au fost excluse evaluările sumative și evaluările formative în etape la disciplinele „Educația moral-spirituală” și „Dezvoltarea personală” pentru elevii claselor I-IV.

Aprecierea rezultatelor elevilor la aceste discipline se va face prin cuvinte încurajatoare, fără înregistrare în catalogul școlar, menționează reprezentanții MEC.

„(…) Portofoliile performanțelor școlare ale elevilor nu mai sunt obligatorii, întocmirea lor rămânând la discreția cadrului didactic. Tabelul performanțelor școlare a fost simplificat, reducându-se de la 4 la 1 pagină. Formatul, completarea, păstrarea și transmiterea acestuia către părinții/tutorii copiilor va fi decisă de fiecare instituție de învățământ în parte.

În procesul de revizuire a Metodologiei evaluării criteriale prin descriptori în învățământul primar, clasele I-IV (https://bit.ly/3S8wUym) au fost consultate opiniile a peste 3000 de cadre didactice din întreaga țară, prin aplicarea unui chestionar online cu referire la debirocratizarea activității cadrului didactic din învățământul primar”, se spune în comunicatul MEC.

Modificarea Metodologiei face parte din primul pachet de măsuri de debirocratizare în sistemul educațional, lansat de MEC.