Principală  —  IMPORTANTE   —   Mai multe curse aeriene operate…

Mai multe curse aeriene operate de Air Moldova vor suferi modificări de orar sau vor fi anulate. Cum explică compania schimbările survenite

Compania „Air Moldova” anunță miercuri, 20 iulie, că va modifica orarul unor curse aeriene și va reduce frecvența altora. Astfel, orarul unor zboruri planificate pentru a doua jumătate a lunii iulie va fi modificat. Printre cauzele acestor schimbări, potrivit companiei, ar fi dificultățile operaționale cu care se confruntă după pandemia de Covid-19, situația din regiune, dar și insuficiența de personal calificat.

Air Moldova solicită cetățenilor a căror zboruri vor fi anulate sau vor suferi modificări de orar să verifice adresele de email și numărul de telefon introdus la procurarea biletelor pentru a cere rambursarea totală a costului biletelor, schimbarea gratuită a datei sau oferirea unui voucher în valoare biletelor procurate.

„Situația dificilă cu care ne confruntăm în prezent în sectorul aviației civile, ne aduce în fața unor decizii neplăcute. În acest sezon, orarul zborurilor suferă modificări neplanificate, inclusiv în defavoarea companiei Aeriene și a pasagerilor noștri. Din cauza dificultăților operaționale cu care ne confruntăm în urma pandemiei COVID-19, din cauza situației tensionate din regiune, reținerea aeronavelor la deservirea tehnică planificată, supraaglomerarea aeroportuară și insuficiența de personal calificat, suntem nevoiți să modificăm orarul zborurilor și să reducem frecvența unor curse pentru o perioadă scurtă de timp.”, se arată în mesajul emis de companie.

Potrivit companiei, în prezent liniile telefonice de asistență sunt suprasolicitate, dar Air Moldova dă asigurări că „urmează să extindă capacitățile de asistență”.

Autoritatea Aeronautică Civilă a venit anterior cu recomandări pentru pasagerii ale căror zboruri au fost reținute sau anulate. În context, cetățenii sunt îndemnați să urmeze anumiți pași, în funcție de situația în care s-au pomenit.

Recomandările Autorității Aeronautice Civile:

„În cazul anulării unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri anulate – https://www.caa.md/zboruri-anulate-3-30

În cazul întârzierii unui zbor regulat, consultați site-ul www.caa.md, Protecția consumatorilor, zboruri întârziate https://www.caa.md/zboruri-intirziate-3-29

În cazurile când pasagerul a procurat un bilet de avion de la compania aeriană, pentru o cursă regulată, asistența urmează a fi oferită de către compania dată. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa companiei aeriene, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile – adresa: mun. Chişinău, bulevardul Dacia, 80/2. Concomitent nu ezitați să apelați telefonul consumatorului (022)823583 pentru o consultație.

În cazul unei curse neregulate, charter, atunci când pasagerul a procurat un pachet turistic, prin intermediul unei agenții de turism și nu are legătură directă contractuală cu compania aeriană, asistența va fi acordată de către agenția turistică. Solicitările și reclamațiile vor fi direcționate în adresa agenției de turism, iar ulterior, în cazul unui rezultat nesatisfăcător, în adresa Autorității Aeronautice Civile”.