Principală  —  IMPORTANTE   —   DOC/ CNTM, despre accesul la…

DOC CNTM, despre accesul la educație pe timp de pandemie: „Deficitele de învățare se pot transforma în inegalități socio-economice de lungă durată”

Consiliul Național al Tineretului din Moldova (CNTM) susține că unii elevi din țară nu au acces la educație pe timp de pandemie. În acest sens, reprezentanții consiliului fac un apel public privind „întreprinderea unor măsuri consistente pentru asigurarea accesului la educație și a învățământului de calitate”.

În decembrie, CNTM a chestionat peste 1000 de elevi, profesori, părinți și a analizat măsurile întreprinse de către autorități în sistemul de învățământ în primul semestru școlar.

Potrivit CNTM, elevii, în special cei din categoriile vulnerabile, nu au fost asigurați la timp cu conexiunea la internet calitativă, dispozitive și condiții de lucru la domiciliu.

„Potrivit autorităților, 39 000 de elevi sau 12% din tinerii încadrați în învățământul general sunt lăsați pe dinafara sistemului din cauza lipsei echipamentului pentru educația online. În luna decembrie 2020, în urma solicitării CNTM, MECC ne-a comunicat că, la moment, circa 23 124 de elevi (7%) și 2 695 profesori (10%) din sistemul de învățământ primar și secundar general nu posedă sau nu dispune de tehnică de calcul.”, se arată într-o notă informativă a consiliului.

CNTM susține că în lipsa unor măsuri urgente, deficitele de învățare acumulate de către tinerii vulnerabili pe parcursul pandemiei se pot transforma în inegalități socio-economice de lungă durată.

„Cei mai afectați sunt elevii înscriși în clasa a XI – XII-a, care nu au timp suficient pentru a recupera materialul și au din start șanse mici de a se califica pentru burse de merit în învățământul superior, față de semenii lor care au posibilitatea să plătească pentru ore suplimentare”, menționează reprezentanții conisiliului.

În scopul prevenirii răspândirii virusului COVID-19 și asigurării securității protecției vieții și sănătății elevilor și angajaților din sistemul educațional, Ministerul Educației, Culturii și Cercetării (MECC) a anunțat miercuri, 3 martie, că a decis prelungirea vacanței de primăvară în învățământul primar, gimnazial, și liceal pentru perioada 09 – 15 martie 2021.

Recuperarea orelor se va efectua cu prezența fizică a elevilor conform unui grafic individual stabilit de administrația fiecărei instituții de învățământ.