Principală  —  Ştiri  —  Justiție   —   ARBI va administra un registru…

ARBI va administra un registru unic care va conține informația generalizată a bunurilor infracționale sechestrate. Detalii de la CNA

Imagine-simbol

Procurorii, executorii judecătoreşti, Serviciul Fiscal de Stat şi instanţele de judecată vor transmite informația despre bunurile infracționale indisponiblizate, confiscate și recuperate Agenției de Recuperare a Bunurilor Infracționale din cadrul Centrului Național Anticorupție. Informația va fi inclusă în Registrul unic al Bunurilor Infracționale Indisponibilizate, care recent a fost notificat la Centrul pentru Protecția Datelor cu Caracter Personal (CPDCP) și a primit aviz pozitiv pentru a fi implementat. Despre asta au anunțat responsabilii din cadrul Centrului Național Anticorupție (CNA), printr-o notă informativă emisă joi.

Astfel, potrivit CNA, Registrul Bunurilor Infracționale Indisponibilizate reprezintă un ansamblu de resurse şi tehnologii informaţionale, de mijloace tehnice de program şi metodologii, aflate în interconexiune şi destinate evidenţei şi prelucrării informațiilor privind bunurile infracţionale indisponibilizate. Utilizarea acestei baze de date va spori nivelul de securizare a informaţiei, integritatea datelor, va asigura istoricul de modificări privind aplicarea și ridicarea sechestrelor. De asemenea, va permite creșterea eficienţei activităţii angajaților CNA în cadrul proceselor de recuperare a bunurilor infracţionale.

Prin implementarea acestei baze de date se urmărește stabilirea unor norme stricte de evidenţă a bunurilor infracţionale indisponibilizate, precum şi integrarea cu Sistemul informaţional automatizat “Urmărire penală: E-Dosar” al Procuraturii Generale, pentru o colaborare eficientă cu Procuratura Generală pe aspecte ce ţin de indisponibilizarea şi recuperarea bunurilor infracţionale. Prin urmare, ARBI, procurorii, executorii judecătoreşti, Serviciul Fiscal de Stat şi instanţele de judecată vor fi principalii furnizori de date, actualizând în permanență informaţia.

De notat că, atât conceptul tehnic, aprobat prin Hotărîrea Guvernului nr. 34/2020, cât și baza de date au fost elaborate și implementate cu suportul proiectului comun al Uniunii Europene și  Consiliului Europei „Controlul corupţiei prin aplicarea legii şi prevenire” (CLEP). Anterior, evidența bunurilor sechestrate de către Agenție era asigurată prin intermediul documentelor electronice.