DOC/ MEI propune un nou Cod al transportului feroviar: „Va elimina monopolul CFM”

Ministerul Economiei și Infrastructurii (MEI) a inițiat procesul de elaborare a Proiectului hotărârii Guvernului privind aprobarea proiectului Codului transportului feroviar și proiectului de Lege pentru modificarea unor acte legislative 

MEI motivează că implementarea noului Cod al transportului feroviar va elimina monopolul Î.S. „Calea Ferată din Moldova” (CFM) pe piața serviciilor feroviare.

„Infrastructura feroviară va aparține în continuare statului, iar serviciile de tracțiune, transport de pasageri și marfă vor putea fi prestate de operatori privați. În același timp, se vor stabili reguli concrete privind contribuția statului în privința dezvoltării infrastructurii feroviare și ulterior, va permite crearea unui climat investițional în ramură și dezvoltarea competitivității pe piața internațională a serviciilor de transport feroviar de mărfuri. Operatorii de transport feroviar vor avea dreptul de acces la infrastructura feroviară în baza unei plăți pentru utilizarea infrastructurii. Plata se va stabili în baza unei metodologii de calcul aprobată de Guvern. Scopul acestei plăți este acoperirea cheltuielilor de gestionare a infrastructurii. Astfel, operatorii de transport feroviar vor putea presta serviciile de transport feroviar la un preț stabilit de sine stătător”, este menționat în nota informativă.

Totodată, vor fi stabilite reguli stricte privind acordarea serviciilor de transport pasageri, modul de deservire, mecanismul de compensare și alte aspecte legate de protecția drepturilor consumatorilor în acest domeniu.

La fel, MEI propune să fie închise cursele cu un flux relativ mic de pasageri, care nu constituie interes comercial, nici interes pentru societate.

Proiectul mai prevede crearea a două instituții: Biroul de investigații, responsabil de examinarea incidentelor și accidentelor în transportul feroviar, precum și Agenția Feroviară, care va fi responsabilă de certificarea siguranței operatorilor de transport feroviar și administratorului de infrastructură, certificarea mecanicilor de locomotivă.

„Odată cu restructurarea Î.S. „Calea Ferată din Moldova” şi intrarea în vigoare a noului Cod al transportului feroviar, Guvernul va fi obligat să finanțeze parțial menținerea și reconstrucția infrastructurii feroviare, precum și să acorde subsidii pentru operarea serviciilor de transport feroviar de pasageri”, mai argumentează autorii.

Actualul Cod al transportului feroviar a intrat în vigoare în anul 2003.


loading...

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *