• Schimbare de o zi în grila TV a Moldtelecom

    Schimbare de o zi în grila TV a Moldtelecom
    vizualizări
    19 noiembrie 2019 | 13:03

    La 14 noiembrie, atunci când cădea Guvernul Sandu, iar Guvernul Chicu obținea votul de încredere al Parlamentului, operatorul național Moldtelecom, a coborât posturile de televiziune afiliate ex-liderului democraților Vlad Plahotniuc în ordinea grilei de oferte. Astfel, PRIME TV de pe poziția a doua a ajuns pe locul 12, iar Publika TV – de pe poziția a cincea a fost transferat pe locul 19. A doua zi însă, la 15 noiembrie, fără explicații, Moldtelecom a revenit la grila veche. Modificările au fost comentate în presă și pe rețelele de socializare, atât de internauți, cât și de politicieni, anunță media-azi.md.

    La 14 noiembrie mai mulți internauți s-au plâns pe rețelele de socializare de faptul că grila canalelor TV a operatorului național Moldtelecom a fost modificată. Astfel, primele poziții erau ocupate de Moldova 1; ТV 8; JURNAL TV; TVR Moldova; Первый в Молдове; PRO-TV; Moldova 2; N4; RTR Moldova; NTV Moldova. Posturile tv care aparțin lui Vlad Plahotniuc se poziționau pe locul 12 (PRIME TV) și 19 (Publika TV).

    Ordinea posturilor tv din grila Moldtelecom – 14 și 15 noiembrie. Foto: Media-Azi.md

    Deputatul socialist Bogdan Țîrdea, a comentat pe pagina sa de Facebook că Moldtelecom „a recurs la acțiuni mizerabile” atunci când a decis să schimbe ordinea canalelor tv în grila de oferte. Țîrdea susținea că acest lucru s-ar fi întâmplat la comanda ex-prim-ministrei Maia Sandu. Postarea lui Țîrdea a fost publicată pe 15 noiembrie, ziua în care Moldtelecom restabilise deja grila veche.

    Contactat de Ziarul de Gardă, Igor Grosu, secretarul general al Partidului Acțiune și Solidaritate (PAS) a declarat că asistăm la o campanie de dezinformare și manipulare marca Partidul Socialiștilor din R. Moldova. Din spusele lui, Bogdan Țîrdea face parte din categoria persoanelor care diseminează la greu falsuri, manipulează și trișează.

    „Bogdan Țîrdea încearcă cumva să justifice acțiunile ulterioare prin care și canalul rusesc principal de televiziune, preluat de Dodon, șeful lui Țîrdea, va reveni probabil în topul grilei și va contribui la consolidarea holdingului Partidului Socialiștilor”, a conchis Grosu.

    Din observațiile media-azi.md rezultă că la 14 noiembrie, nemulțumirea față de decizia Moldtelecom de a schimba grila de emisie și-a exprimat-o și Compania Media Content Distribution, care reprezintă interesele Publika TV și PRIME TV și este administrată de Lilian Buștiuc. Publika.md a publicat și o știre în care era menționat că SA „Moldtelecom” riscă să achite o amendă de până la 80 de mii de lei pe zi, pentru că a modificat în mod abuziv ordinea posturilor TV. În știre se menționa că o scrisoare în acest sens i-a fost expediată directorului interimar al Moldtelecom, Igor Sîrbu. A doua zi, această știre a fost scoasă de pe site, însă denumirea ei s-a păstrat pe agregatoarele de știri.

    Cu referire la aceasta, media-azi.md a solicitat opinia lui Lilian Buștiuc, însă nu a primit un răspuns. Și Irina Vicol, purtătoarea de cuvânt a Moldtelecom a fost contactată pentru o reacție. Ea, ca și Buștiuc, a solicitat întrebările în scris și nu a oferit un răspuns. 

    Deși orice deținător de televizoare performante poate schimba manual ordinea posturilor de televiziune în grila propusă de furnizori, de regulă, majoritatea consumatorilor media nu se folosesc de aceasta posibilitatea și, din aceste considerente, multe posturi de televiziune încearcă să ajungă pe primele poziții în grila furnizorilor.

    De altfel, potrivit datelor companiei AGB Nielson, care măsoară audiența televiziunilor, de ceva timp, top 3 televiziuni cele mai urmărite sunt – Moldova 1, RTR Moldova și PRIME TV. Pe locul 4 se situează – NTV Moldova.

    Directorul general al Teleradio-Moldova Olga Bordeianu a afirmat, în cadrul desfășurării concursului pentru ocuparea acestei funcții, că Moldova 1 a ajuns pe primele poziții, inclusiv, datorită faptului că PRIME TV și Canal 2 au renunțat la frecvențele naționale în rețelele de stat. În prezent, Consiliul Audiovizualului a anunțat un concurs pentru ocuparea acestor rețele.

    Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 1000 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web, ÎN LEAD, trebuie indicat și linkul direct către articolul preluat, iar în text, minim încă un hyperlink la sursa primară. Instituțiile de presă care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar edițiile tipărite vor indica sursa și autorul informației. Materialele de pe www.zdg.md sunt protejate de Legea 139 privind dreptul de autor și drepturile conexe, inclusiv de Codul Deontologic al Jurnalistului din Republica Moldova. Preluarea integrală a materialelor ZdG se poate realiza doar în condițiile unui acord prealabil cu redacția.

    Abonează-te pentru a fi la curent cu toate noutățile!

    Ziarul de Gardă. Singurul ziar de investigații din Republica Moldova. Abonează-te și tu! Abonează-te

    Autoritățile publice locale au aplicat sancțiuni agenților economici și persoanelor fizice care n-au luat atitudine privind combaterea ambroziei

    Primăria municipiului Chișinău informează că pe parcursul săptămânii trecute, autoritățile municipale au făcut raiduri în teritoriu pentru verificarea stării de lucruri privind răspândirea ambroziei, plantă ale…
    Autoritățile publice locale au aplicat sancțiuni agenților economici și persoanelor fizice care n-au luat atitudine privind combaterea ambroziei

    VIDEO/ Înmormântare cu scandal într-un sat din Orhei: Preotul ar fi lăsat sicriul la poarta cimitirului și ar fi înjurat rudele decedatului. „L-a îngropat ca pe un câine. Socrul meu nu a meritat o astfel de înmormântare”. Reacția clericului

    În timpul unei înmormântări din satul Piatra, raionul Orhei s-a iscat un adevărat scandal dintre cei prezenți la evenimentul funerar și preotul localității, Iov Sinchetru. Familia îndoliată îl acuză pe slujitor…
    VIDEO/ Înmormântare cu scandal într-un sat din Orhei: Preotul ar fi lăsat sicriul la poarta cimitirului și ar fi înjurat rudele decedatului. „L-a îngropat ca pe un câine. Socrul meu nu a meritat o astfel de înmormântare”. Reacția clericului

    Alte 269 de cazuri noi de COVID-19, înregistrate în R. Moldova. Bilanțul deceselor ajunge la 655

    Alte 269 cazuri noi de infectare cu COVID-19 au fost confirmate astăzi, 14 iulie, în Republica Moldova, dintre care 7 în regiunea transnistreană. Dintre toate cazurile, 1 caz este de import (Federația Rusă), in…
    Alte 269 de cazuri noi de COVID-19, înregistrate în R. Moldova. Bilanțul deceselor ajunge la 655

    Parlamentul României a aprobat o inițiativă legislativă prin care membrii grupului Ilașcu vor primi din partea statului român pensii de foști deținuți politici

    Ilie Ilașcu, Alexandru Leșco, Andrei Ivanțoc și Tudor Popa, cunoscuți drept Grupul Ilașcu, vor primi o pensie de foști deținuți politici din partea României. Asta după ce Parlamentul român a aprobat o inițiativ…
    Parlamentul României a aprobat o inițiativă legislativă prin care membrii grupului Ilașcu vor primi din partea statului român pensii de foști deținuți politici

    Confruntări armate la granița dintre Armenia și Azerbaidjan. 13 morți, printre care un general azer. Declarația MAEIE

    Timp de trei zile consecutiv au loc confruntări sângeroase între Armenia şi Azerbaidjan. Azerbaidjan a anunțat moartea unui general azer, dar și a altor 5 ofițeri, în cea de-a treia zi de lupte cu forțele armen…
    Confruntări armate la granița dintre Armenia și Azerbaidjan. 13 morți, printre care un general azer. Declarația MAEIE

    Unul dintre cele mai mari ajutoare umanitare pentru lupta cu pandemia COVID-19, oferite de Uniunea Europeană, a ajuns în R. Moldova

    Unul dintre cele mai mari ajutoare umanitare pentru lupta cu pandemia COVID-19, ce conține măști medicale și respiratoare, ochelari și halate de protecție, ce vine în dotarea lucrătorilor medicali din Republica…
    Unul dintre cele mai mari ajutoare umanitare pentru lupta cu pandemia COVID-19, oferite de Uniunea Europeană, a ajuns în R. Moldova