API semnalează situația critică a ziarelor după scumpirea hârtiei cu până la 25%

Asociaţia Presei Independente (API) face un apel către autorități și semnalează situaţia critică în care s-au pomenit publicaţiile periodice din Republica Moldova după scumpirea hârtiei de ziar cu până la 25%, fapt ce ar putea duce la falimentarea instituțiilor mass-media. În acest sens, API solicită urgentarea adoptării unor măsuri legislative pentru susţinerea dezvoltării presei.

Potrivit unui comunicat de presă al Asociației, recent, cele două companii care au calitatea de dealer oficial al companiilor producătoare de hârtie de ziar importată din Federația Rusă şi utilizată cel mai des în producerea ziarelor din R. Moldova, au anunţat despre scumpirea prețului hârtiei de la 620-650 Euro per tonă până la 770 euro per tonă, ceea ce crește considerabil cheltuielile de editare a publicațiilor periodice.

„Această majorare neplanificată a costurilor de producţie va lovi foarte dur în publicaţiile periodice din R. Moldova care şi aşa parcurg o perioadă foarte dificilă din punct de vedere economic, cauza fiind micşorarea volumelor de publicitate. O eventuală majorare a preţurilor de abonare şi de vânzare cu amănuntul nu va putea menţine cititorii, deoarece capacitatea de cumpărare a majorităţii populaţiei este redusă. În consecinţă, multe din publicaţiile periodice independente, în special cele din regiunile R. Moldova, care nu sunt editate din banii grupurilor de interese politice sau economice, se vor afla în următoarele luni în prag de faliment, deoarece costul hârtiei de ziar constituie principala linie de cheltuieli a redacţiilor”, se menționează în apelul adresat autorităților.

API solicită Parlamentului Republicii Moldova şi Grupului de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-media să urgenteze examinarea şi adoptarea unor măsuri legislative de facilitare a dezvoltării economice a presei care abordează subiecte analitice, promovează transparenţa, democraţia şi drepturile omului, realizează investigaţii jurnalistice de interes public şi respectă deontologia profesională jurnalistică.

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.