Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Salonul Divin, punte de lansare…

Salonul Divin, punte de lansare și promovare a divinurilor autohtone

Oficiul Național al Viei și Vinului, cu susținerea Asociației Producătorilor de Divin și Brandy din Moldova, a organizat prima ediție a Salonului Divin. Evenimentul a avut loc vineri, 27 februarie, la restaurantul „Mi piace” din cadrul Park Residence, și are scopul de a promova cultura de consum a divinurilor de calitate în R. Moldova.

„Divinul moldovenesc este un produs cu care ne mândrim. Pe parcursul ultimilor ani am avut cu toții posibilitatea de a degusta vinurile de calitate în cadrul diverselor evenimente dedicate acestui produs, printre care și Vernisajul Vinului. Însă nu am vrea ca divinul, un produs autohton de înaltă calitate, să rămână în umbră”, Dumitru Munteanu, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului.

Principalul punct de atracție al evenimentului a fost masterclass-ul prezentat de sommelierul român Cătălin Păduraru, unde vizitatorii salonului au aflat despre metodele de producere a divinurilor de calitate și au învățat să deguste corect un divin, apreciindu-i aroma distinctă și calitățile gustative. În același timp, în sălile alăturate, Rodion Prodan, președintele Asociației Barmanilor din Moldova oferea un spectacol de gust și culoare, preparând cocktailuri originale, se desfășurau ateliere gastronomice și degustări de dulciuri, toate băuturile și bucatele prezentate fiind preparate pe bază de divin.

Participanții la Salonul Divin au avut ocazia să viziteze standurile producătorilor de divin și să savureze această băutură rafinată. Spre degustare au fost propuse cele mai bune divinuri de colecție de la 9 companii vitivinicole.

Constantin Olaru, președintele Asociației Producătorilor de Divin și Brandy din Moldova: „Salonul Divin este o importantă platformă de promovare și comunicare între producătorii de divin și consumatori. Divinurile și brandy-urile nu sunt în concurență cu vinurile, sunt produse aparte. Acestea trebuie să fie apreciate și promovate în cadrul brandului comun Vinul Moldovei, pentru ca să poată fi descoperite și să devină cunoscute și pe piața internațională, în special cea a Uniunii Europene. Sunt convins că Salonul Divin va contribui semnificativ la realizarea acestui obiectiv”.

Obiectivele Salonului Divin derivă din Strategia de Marketing și Promovare Wine of Moldova – un document de politici implementat de ONVV, conform mandatului sectorului vitivinicol. Acest document, elaborat cu suportul proiectului USAID CEED II, include analiza și segmentarea piețelor țintă de export, identifică poziționarea de produs, mesajele de comunicare și obiectivele de marketing.