Raport: Cine sunt candidații și partidele care au fost intens mediatizate în campania electorală

Asociația Presei Independente (API) și Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) au prezentat cel de-al cincilea raport de monitorizare mass-media în campania electorală, realizat în perioada 17-24 februarie, în cadrul Coaliției pentru Alegeri Libere și Corecte (CALC).

Nadine Gogu, directoarea CJI, a prezentat raportul cu privire la activitatea a 12 instituții media, printre care se numără posturi publice cu acoperire națională și regională, posturi cu acoperire națională private și posturi cu acoperire regională și locală.

În cazul audiovizualului au fost monitorizate buletinele de știri, emisiunile care au avut tangență electorală și dezbaterile electorale, puse pe post între orele 17.30 – 22.30. În perioada de monitorizare, cele 12 posturi de televiziune au difuzat 1 212 materiale cu caracter electoral direct și indirect, dintre care 1 133 au fost știri, 44 emisiuni și 35 de dezbateri.

Top 5 partide cu cea mai mare frecvență:

1. Partidul Democrat din Moldova
2. Partidul Socialiștilor din Republica Moldova
3. Blocul „ACUM”
4. Partidul „ȘOR”
5. Partidul Liberal

Top 5 candidați electorali cu cea mai mare frecvență:

1. Vladimir Plahotniuc (PDM)
2. Constantin Țuțu (PDM)
3. Vasile Costin (PDM)
4. Andrei Năstase (ACUM)
5. Zinainda Greceanâi (PSRM)

Petru Macovei, directorul API, a vorbit despre procesul de monitorizare a 16 portaluri online și ziare. În ultima săptămână înaintea scrutinului pe portalurile și în ziarele monitorizate s-au publicat 1473 materiale, 1441 de știri, 23 de editoriale și 9 interviuri.

Top 5 partide politice cu cea mai mare frecvență:

1. Partidul Democrat din Moldova
2. Partidul Socialiștilor din Republica Moldova
3. Blocul „ACUM”
4. Partidul „ȘOR”
5. Partidul Comuniștilor din Republica Moldova

Top 5 candidați electorali cu cea mai mare frecvență:

1. Vladimir Plahotniuc (PDM)
2. Maia Sandu (ACUM)
3. Andrei Năstase (ACUM)
4. Ilan Șor (ȘOR)
5. Constantin Țuțu (PDM)

Polina Panainte, secretara CALC, a menționat că unii candidați electorali au avut o prezență masivă pe posturile de televiziune și în spațiul online, dar n-au reușit să obțină un loc în viitorul Parlament, fapt ceea o face să creadă că cetățenii încep să se informeze din mai multe surse și să diferențieze informația ce manipulează opinia publică.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

1 comentariu

  1. Flaviu Baghiu

    HÁRHARUL CU BLONDĂ

    Hárharul cu blondă
    Parfumată și la modă
    Are rost în Parlament
    Cu ea, ca “atașament”.
    Pe tribuna Parlamentului
    Culmea “amuzamentului”,
    Într-un nor de fum
    Din beșină și parfum,
    Pe nepus în prag
    Doi hárhari și-o trag.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *