Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Ministerul Sănătății a lansat serviciul…

Ministerul Sănătății a lansat serviciul Viber pentru a comunica cu cetățenii. ZdG a testat cum funcționează acesta

Ministerul Sănătății (MS) a lansat, pe 26 iunie, serviciul Viber, destinat comunicării cu cetățenii. Potrivit MS, acesta permite expedierea mesajelor, imaginilor, fișierilor audio și video. Comunicarea poate fi realizată prin intermediul numărului de Viber 067 72 10 10. Serviciul permite doar expedierea mesajelor, fără efectuarea apelurilor. ZdG a încercat să constate care ar fi reacția MS la apelurile cetățenilor.

În acest scop, a fost expediată o întrebare din partea unui medic rezident: „Recent, instituțiile media au prezentat un comunicat de presă a MS în care se spunea că indemnizația de 45 de mii de lei ce urmează să fie alocată în trei tranșe medicilor ce vor pleca în sate, va fi oferită într-o singură tranșă. Totodată, unii jurnaliști care au participat la ședința respectivă au afirmat că Oxana Domenti nu a afirmat nimic despre vreo indemnizație unică. Cum va fi până la urmă oferită această sumă?”

 

 

Iată care a fost răspunsul:

Următoarea întrebarea a fost de la un pensionar care are probleme de vedere și ar trebui să fie asigurat cu medicamente compensate:

„Eu sunt în vârstă și văd doar cu un ochi, pentru asta primesc picături compensate. În perioada de concediu a medicului de familie, aceasta a fost înlocuită de altă persoană și când am fost să iau picăturile mi s-a spus că trebuie să prezint din nou o confirmare de la medic că aș avea nevoie de aceste medicamente compensate. Iar trebuia să stau în rând și iar să prezint o confirmare. Eu am fost nevoit să mă duc să împrumut bani să le cumpăr pentru că am nevoie de picături zilnic și nu pot aștepta iar la coadă până medicul o să scrie o confirmare. Ce face Ministerul Sănătății în cazul ăsta? De ce medicii de familie nu duc o evidență și nu țin cont de problemele pacienților? Cine o să aibă grijă de mine atunci când eu nu o să mai am vedere?”

Răspunsul Ministerului este următorul:
Menționăm că, potrivit MS, serviciul va funcționa în zilele de luni-vineri, între orele 8.00 și 17.00. Problemele reclamate vor fi transmise pentru examinare șefilor de direcții din cadrul MS. Ulterior, specialistul responsabil de comunicare prin intermediul serviciului Viber va expedia răspunsurile. Cetățenii pot transmite solicitare de informație și după orele 17.00 sau în weekend, dar un răspuns va fi oferit de persoana responsabilă în timpul programului de muncă.

Sursa foto: monitorul.fisc.md