La ce etapă se află implementarea sistemului de tichetare electronică în transportul public

Introducerea unui sistem de tichetare electronică în transportul public rămâne a fi în continuare departe de realitate. Deși primarul interimar declara anterior că tichetarea electronică va fi posibilă în 2018, se pare că nici în 2019 proiectul nu va fi totuși implementat.

În cadrul ședinței operative a serviciilor Primăriei, directorul interimar al Direcției generale transport și căi de comunicații, Oleg Caraman, a declarat că proiectul se află la etapa caietului de sarcini.

„Caietul de sarcini a fost elaborat, a trecut și un aviz pozitiv al Centrului Național Anticorupție. Rămâne identificarea surselor financiare necesare pentru implementare”, a menționat Caraman.

Întrebat câți bani sunt necesari pentru implementarea sistemului de tichetare electronică, primarul interimar Ruslan Codreanu a declarat că această sumă ar ajunge la 100 de milioane de lei.

Totodată, rugați să precize termenul în care proiectul ar putea fi implementat, atât Caraman, cât și Codreanu au declarat că tichetarea electronică nu va fi implementată nici în 2019.

Anul acesta precis că nu o să putem. Nu avem o acoperire financiară și nu putem iniția o procedură de licitație publică în vederea implementării acestui proiect”, a menționat Oleg Caraman.

Mitul sistemului de tichetare electronică

Încă în 2010, viceprimarul Nistor Grozavu dădea asigurări că cel târziu în 2012, locuitorii capitalei nu vor mai trebui să cumpere bilete de la taxator, ci vor achita costul călătoriei cu un card electronic. În 2011, fostul primar Dorin Chirtoacă lansa propria promisiune: „Cu siguranţă, în următorii un an-doi, vom începe implementarea sistemului de taxare electronică”.

Abia în decembrie 2017, consilierii municipali au aprobat proiectul de introducere a sistemului de taxare electronică. De această dată, un nou termen era anunțat de Ruslan Codreanu. „Da, eu îmi amintesc că am zis că, de la 1 septembrie 2018, va fi introdusă tichetarea electronică”, a declarat Codreanu pentru ZdG, la 24 septembrie 2019.

Întrebat de ce nu şi-a monitorizat promisiunea, acesta a explicat: „Am monitorizat-o foarte strict, dar eu sunt persoana care mai bine aştept o lună-două şi fac lucrul calitativ, decât, după asta, să fiu responsabil şi să nu pot atinge subiectul cu tichetarea electronică încă un timp. Nu vreau să grăbesc un proces care a fost promis din 2010 şi pe care s-au cheltuit sute de mii, nu de lei, pentru studii de fezabilitate şi nu ştiu ce şi nu ştiu cum”.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

1 comentariu

  1. ivancelgroaznic

    “proiectul se află la etapa caietului de sarcini.” Acolo sa ramie, cui trebe asa sume pentru ceva cari nu poti avea incredere ca omul va fi corect si va face operatiunea de tiketare si nu va merge precum zajats ? Im Moldova, unde furtu incepe de la cap, la guvernare si Dodontie, asa ceva este de oblasti fantasticului. Vor trebui mai multi controlori, decit biletiori.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *