Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Facebook a închis sute de…

Facebook a închis sute de pagini și conturi neautentice. Ce va urma în următoarele luni

Exemple de postări de pe paginile eliminate/Sursa: newsroom.fb.com

La 3 aprilie curent, Facebook a eliminat 70 de conturi Facebook și 65 de conturi Instagram − precum și 138 de pagini Facebook − care erau controlate de Agenția de Cercetare pe Internet (IRA) din F. Rusă. Totodată, co-fondatorul și CEO-ul rețelei de socializare, Mark Zuckerberg anunță că în următoarele luni, în toată lumea, vor fi înăsprite condițiile de difuzare a publicității electorale, iar persoanele care gestionează pagini cu un număr mare de urmăritori vor fi verificate suplimentar. 

Multe dintre pagini difuzau și anunțuri, toate acestea fiind eliminate. Dintre paginile care aveau un conținut, 95% erau în limba rusă  și erau direcționate către persoane care locuiesc în Rusia, fie către vorbitori de limba rusă din întreaga lume, inclusiv din Azerbaidjan, Uzbekistan și Ucraina.

Peste un milion de utilizatori unici urmăreau cel puțin una din cele 138 de pagini eliminate. Începând cu 2015, paginile eliminate au achitat circa 167 de mii de dolari pentru a-și face reclamă pe Instagram și Facebook.

Majoritatea persoanelor care urmăreau paginile erau din F. Rusă − aproape 500 de mii, din Ucraina erau 170 de mii de urmăritori, Brazilia – 42 de mii, Georgia – 40 de mii. Alți 35 de mii erau din Kârgâzstan, 29 de mii din Turcia, 29 de mii din Azerbaidjan, 25 de mii din Kazakhstan, 18 mii din Uzbekistan, precum și 18 mii din R. Moldova.

„IRA a folosit în mod repetat rețele complexe de conturi neautentice pentru a înșela și a manipula persoanele care utilizează Facebook, inclusiv înainte, în timpul și după alegerile prezidențiale din 2016 ale SUA. De aceea nu le vrem pe Facebook”, se arată într-un comunicat al Facebook.

Exemple de postări de pe paginile eliminate/Sursa: newsroom.fb.com

„IRA a utilizat sistematic conturi false pentru a înșela și a manipula oamenii. De aceea, vom elimina fiecare cont despre care vom afla că este legat de organizație – indiferenet dacă ține de activitatea în SUA, Rusia sau în altă parte”, anunță Facebook.

Mai multă transparență în publicitatea electorală de pe Facebook

Totodată, Mark Zuckerberg, co-fondatorul și CEO-ul rețelei de socializare Facebook, a anunțat la 6 aprilie noi măsuri de siguranță întreprinse de Facebook „pentru a preveni amestecul rețelei de socializare în alegerile electorale care vor avea loc anul viitor în SUA, Mexic, Brazilia, India, Pakistan și în alte țări ale lumii”. Astfel, de acum încolo, Facebook anunță că fiecare agent de publicitate care dorește să difuzeze anunțuri politice va fi verificat.

„Pentru a fi verificați, agenții de publicitate vor trebui să-și confirme identitatea și locația. Orice agent de publicitate care nu trece testul de control, îi va fi interzis să difuzeze publicitate politică. De asemenea, agenții de publicitate vor trebui să vă arate cine a plătit pentru aceste anunțuri”, a scris Mark Zuckerberg pe profilul său de Facebook. Inițial modificările vor fi operate în SUA, iar în următoarele luni − în restul lumii.

În al doilea rând, Facebook va cere, de asemenea, ca persoanele care gestionează pagini cu un număr mare de urmăritori să fie verificate. „Astfel, oamenilor le va fi mai greu să gestioneze anumite pagini, utilizând conturi false, ceea ce contravine politicilor noastre, anunță Zuckerberg.

„Suplimentar, utilizatorilor Facebook le vor fi arătate informații suplimentare despre paginile pe care le urmăresc, pentru a le evalua în mod eficient conținutul acestora. De exemplu, aceștia vor putea vedea dacă o pagină și-a schimbat numele”, se arată într-un comunicat al Facebook la acest subiect.

Foto: newsroom.fb.com