Principală  —  Ştiri  —  Social   —   Dosarul Gărilor şi staţiilor auto:…

Dosarul Gărilor şi staţiilor auto: Numărul persoanelor cercetate penal a ajuns la 27

Foto: moldova24.info

Perchezițiile efectuate pe 17 iulie de către Centrul Național Anticorupție (CNA) și procurorii anticorupție s-au soldat cu un număr de 27 de persoane cercetate penal în dosarul Gărilor şi staţiilor auto. Persoanele sunt bănuite de fapte de corupere pasivă, activă şi abuz de serviciu.

CNA informează că încă patru angajaţi ai instituţiei au statut de bănuit, doi dintre care au fost anunţaţi în căutare. Aceştia sunt suspectaţi de complicitate la crearea schemei de colectare ilicită de mijloace financiare pentru acoperirea mai multor abuzuri, comise în domeniul traficului de pasageri.

Ieri, procurorii au eliberat două persoane din cele 12 reţinute, acestea fiind cercetate, în prezent, în stare de libertate, având interdicţia de a părăsi localitatea. Bănuiţii au făcut declaraţii pe marginea cazului şi cooperează cu ancheta.

Pe 17 iulie, 23 de angajaţi ai „Gărilor şi staţiilor auto”, printre care şefi de filiale teritoriale, dispeceri, controlori şi casieri au fost anunţaţi că sunt bănuiţi de corupere pasivă, activă şi abuz de serviciu. Aceştia ar fi colectat milioane de lei pentru acoperirea unor pretinse nereguli din domeniul transporturilor.

Potrivit informaţiilor acumulate, şoferii de curse naţionale şi internaţionale erau obligaţi să transmită zilnic sume fixe de bani casierilor care, la rândul lor, acumulau, până la finalul zilei, banii de la conducătorii tuturor mijloacelor de transport care intrau în Gară, după care transmiteau banii mai departe, conform ierarhiei. În urma investigaţiilor, s-a constatat că suma colectată lunar, prin intermediul acestei scheme, se ridica la 1,5 milioane de lei – bani percepuţi drept mulţumire din partea şoferilor pentru scutirea lor de controale. Asta deoarece, potrivit informaţiilor acumulate, majoritatea unităţilor de transport admiteau mai multe abateri, între care surplusul de pasageri, încălcarea graficului de circulaţie, lipsa evidenţei biletelor cumpărate etc. Pentru a nu fi supuşi verificărilor şi sancţiunilor, aceştia erau obligaţi de operatorii de transport să achite taxe ilicite pentru fiecare unitate.

Foto: moldova24.info