Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   Radu renunță la publicitate electorală,…

Radu renunță la publicitate electorală, în timp ce mai multe posturi TV mediatizează gratuit activitatea sa

Silvia Radu, candidată independentă la alegerile locale din mun. Chișinău, a declarat că „nu va avea panouri publicitare și nu va plăti publicitate la televiziuni” în această campanie electorală, pentru că „sunt lucruri scumpe”. Dacă în prezent consideră „imoral și indecent ca în condițiile actuale, candidații să cheltuie sume de bani imense cu campanii opulente”, la alegerile prezidențiale din 2016, Silvia Radu a cheltuit pentru publicitate peste 4 milioane de lei. Totodată, în timp ce atunci, Radu a plătit cu aproape 2 milioane de lei postul Prime TV, al cărui beneficiar final este liderul PDM, Vladimir Plahotniuc, pentru a-i promova imaginea, în campania electorală din acest an, se poate bucura de mediatizare gratuită din partea mai multor posturi TV din trustul media afiliat democraților, „General Media Group”, din care face parte și Prime TV. Victor Bunescu, secretarul de presă al Silviei Radu, susține că fiecare televiziune are politica sa editorială și ei nu pot explica sau influența în niciun fel acest fenomen.

Singura candidată independentă la alegerile locale din mun. Chișinău din 20 mai a decis că nu va cheltui bani pentru publicitate stradală sau tv în campania electorală pentru fotoliul de edil al capitalei. Într-o postare pe o rețea de socializare, Silvia Radu scrie că „vrea să fie un primar liber și independent”, de aceea a decis „să nu primească donații, pentru că nu vrea să aibă datorii față de nimeni”.

Sursa: facebook.com/silviaradu.md

În cadrul unei conferințe de presă, organizate ieri, 3 mai, Silvia Radu i-a îndemnat pe toți concurenții electorali „să nu mai cheltuie zeci de mii de euro pe panouri publicitare și clipuri la televiziune”, și în schimb, „să aloce acești bani în pentru lucruri frumoase, care să rămână în Chișinău și să le facă viața mai bună tuturor locuitorilor din capitală”. Poziția actuală a Silviei Radu diferă de cea pe care a avut-o în 2016, când lupta pentru funcția de președintă a R. Moldova.

Radu recunoaște că a avut atunci mai multe panouri publicitare, dar invocă că „i s-a spus că ar fi bine să le aibă, pentru că oamenii trebuiau să o cunoască”.

„Sincer să vă zic, nu prea am simțit eficiența acestora, dar am văzut că sunt foarte, foarte scumpe. În cazul campaniei din Chișinău, eu cred că această abordare trebuie schimbată. (…) Oamenii vor de la noi candidații soluției, ei nu vor să ne vadă fețele pe panouri, dar vor ca noi să ne implicăm direct în soluționarea problemelor lor de zi cu zi și nu își doresc ca să ne promovăm ca detergenții pe panourile din Chișinău. În timp ce oamenii se uită la aceste panouri, ei merg pe trotuare care sunt stricate și drumuri care sunt într-o stare proastă”, a declarat Silvia Radu.

În cadrul campaniei electorale pentru prezidențiale de acum doi ani, Silvia Radu a cheltuit pentru publicitate peste 4 milioane de lei. În rezultat, aceasta a obținut 5 635 de voturi (0,4%), dintre care 1 472  de voturi au fost în mun. Chișinău, conform datelor Comisiei Electorale Centrale (CEC). Asta, deși a prezentat anterior la CEC, pentru înregistrarea candidaturii sale, peste 16 mii de semnături în favoarea sa.

Sursa: cec.md

Pentru panouri publicitare, Silvia Radu a cheltuit în 2016 peste 500 de mii de lei. Cea mai mare sumă de bani a fost, însă, alocată pentru servicii de publicitate electorală televizată, dintre care circa 2 milioane de lei au mers la postul Prime TV.

Deși în campania electorală pentru fotoliul de edilă a capitalei, candidata independentă, Silvia Radu, susține că nu va cheltui bani pentru publicitate televizată, aceasta se bucură de susținere mediatică gratuită din partea posturilor televizate: Publika TV, Prime TV, Canal 3 și Canal 2 − toate fac parte din trustul „General Media Grup” și sunt afiliate lui Vladimir Plahotniuc, liderul Partidului Democrat din R. Moldova.

Publika TV, de exemplu, a plasat în perioada 10 aprilie − 3 mai, peste 60 de știri în care este vizată, într-o lumină pozitivă, candidata independentă la primăria mun. Chișinău, Silvia Radu.

Colaj ZdG/ Sursa: publika.md

Știri pozitive despre Radu nu au lipsit nici în buletinele de știri ale posturilor Prime TV și Canal 3.

Colaj ZdG/Sursa: prime.md

Contactat de Ziarul de Gardă pentru a afla cărui fapt se datorează susținerea mediatică din partea posturilor TV afiliate partidului de la guvernare,Victor Bunescu, secretarul de presă al Silviei Radu, a declarat că această întrebare trebuie să fie adresată televiziunilor menționate, nicidecum Silviei Radu.

„Dumneaei poate să aibă o părere personală referitor la ceea ce se întâmplă, dar nicidecum nu poate să dea o explicație referitor la ce face o oarecare televiziune. Puteți să accesați alte posturi TV și veți vedea că acolo este o altă părere. Fiecare jurnalist are părerea sa despre un politician, fiecare televiziune își are politica sa editorială. Noi nu purtăm niciun fel de responsabilitate și nici măcar nu putem explica care este logica politicii editoriale a unei surse mass-media”, a declarat Victor Bunescu, secretarul de presă al Silviei Radu.

ZdG: Vreau atunci să înțeleg care este poziția dumneavoastră, acceptați orice fel de materiale jurnalistice și nu vă întrebați din ce cauză apar?

V. B.: Noi acceptăm orice material, pozitiv, negativ, fiindcă noi nu avem capacitatea de a influența o sursă mass-media sau un jurnalist. (…) Toate știrile care sunt publicate nu trebuie să fie primite de noi. (…) Ele sunt publicate în mai multe surse, noi nici măcar nu reușim să le citim pe toate.

ZdG: De ce atunci nu ați acceptat invitația Ziarului de Gardă la competiția de Ping-Pong electoral? Așa și nu ne-ați spus motivul.

V.B.: Din păcate dumneaei nu a reușit cu timpul. Sunt o mulțime de întâlniri cu alegătorii , în fiecare zi avem foarte multe. Mai sunt chestii de făcut în campanie. Din păcate nu am putut să vă oferim timp pentru această emisiune.

Peste aproximativ 3 săptămâni vor avea loc alegeri noi pentru funcția de primar general al Capitalei. Fotoliul de edil al mun. Chișinău este țintit de 12 candidaţi, care vor lupta pentru mandatul de un an. Unsprezece pretendenţi sunt din partea partidelor politice, iar unul figurează în calitate de candidat independent.