(doc) Câți bani au investit cei doi candidați pentru a câștiga mandatul de primar

Lider după primul tur de scrutin, socialistul Ion Ceban este și lider la capitolul cheltuieli în cele două săptămâni de campanie pentru turul II. Candidatul PSRM a cheltuit în 14 zile 1 380 924 de lei. Contracandidatul său, liderul PPDA Andrei Năstase, raportează cheltuieli de puțin peste 174 de mii de lei. Ambii candidați au făcut investiții în promovarea imaginii la tv, prin panouri stradale și pe internet.

În ultima săptămână de campanie electorală, mai exact între 26-31 mai, Ion Ceban a fost sponsorizat cu 1 058 805 lei de circa o sută de persoane fizice. Acestea au donat între șase și 12 mii de lei. Printre donatori se regăsesc mama lui Ion Ceban, Eugenia Ceban și lidera PSRM, Zinaida Greceanîi. Acestea au donat câte 12 mii de lei pentru candidatul la Primărie. Deputatul Corneliu Furculiță a donat în ultimele două spătămâni de campanie 27 de mii de lei pentru Ion Ceban, adică salariul său pentru două luni la Parlament.

Aproape întreaga sumă primită drept donație, mai exact 1 056 705 lei, Ion Ceban a investit-o pentru a-și face publicitate la tv, pe internet, în presa scrisă, pe panouri și alte platforme stradale și prin pliante.

Cea mai importantă investiție, 831 915 lei, Ceban a făcut-o pentru mediatizarea imaginii sale la tv. Pentru promovarea pe online candidatul a plătit 162 500 de lei. Pagina care conține informații despre denumirile televiziunilor și sumele tranferate pe conturile acestora nu se regăsește în Raportul financiar al candidatului PSRM, publicat de Comisia Electorală Centrală (CEC).

Liderul PPDA, Andrei Năstase, a avut venituri mai modeste și, respectiv cheltuieli mai modeste. În ultima săptămână de campanie, Năstase a primit donații în sumă totală de 169 100 de lei, de la 23 de persoane. Cea mai importantă parte a acestei sume, 129 de mii de lei, constituie donația unei persoane pe nume Marian Iulian. În contul electoral, candidatul deținea alte 4 996 de lei, bani care constituie donații primite în săptămâna precedentă de campanie.

Asemeni contracandidatului său, Andrei Năstase a investit bani în promovarea imaginii sale prin articole promoționale, la tv și pe internet. 100 622 de lei Andrei Năstase a plătit pentru materiale promoționale: chipiuri și pliante. Pentru publicitatea stradală a achitat aproape 40 de mii de lei, iar pentru transmisiuni live pe internet – 5 857 de lei.

În prima săptămână de campanie electorală pentru cel de-al doilea tur al alegerilor locale noi în capitală, candidatul PSRM, Ion Ceban, a investit aproape 322 de mii de lei pentru a-și promova imaginea la tv, radio, pe panouri stradale și pe internet, iar contracandidatul său, Andrei Năstase, susține că nu a cheltuit niciun leu în acest sens.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *