Decizia luată de CEC în legătură cu panourile publicitare în care apare Igor Dodon

Comisia Electorală Centrală a respins ca fiind neîntemeiată contestația înaintată de Blocul ACUM în legătură cu panourile publicitare apărute în capitală cu imaginea lui Igor Dodon.

În contestația depusă la CEC, Blocul ACUM subliniază că panourile cu imaginea președintelui sunt însoțite de același slogan pe care PSRM îl folosește în ziarele de partid. Totodată, Blocul ACUM precizează că PSRM nu a declarat în rapoartele financiare cheltuielile pentru panourile electorale în care apare Igor Dodon: „Constatăm că concurentul electoral Partidul Socialiștilor din R. Moldova a suportat cheltuieli care nu au fost declarate și efectuate din conturile bancare deschise pentru alegerile din 24 februarie 2019, ceea ce reprezintă o încălcare a dispozițiilor alin. (4) combinat cu alin. (10) al art. 41 din Codul electoral”.

De cealaltă parte, reprezentantul Președinției, Maxim Lebedinschi, susține că în rapoartele PSRM nu au cum să se regăsească cheltuielile pentru panourile publicitare din moment ce acestea nu sunt corelate cu partidul, dar cu instituția prezidențială. În concluzie, membrii CEC au respins contestația ca fiind neîntemeiată.

„Partea contestată a motivat că aceasta este o activitate distinctă, nu o activitate a PSRM. Respectiv, nu putea să se regăsească în raport. În cadrul dezbaterilor CEC a venit cu recomandări vizavi de necesitatea aplicării corecte a legislației în vigoare, în special legislația electorală”, a declarat președinta CEC, Alina Russu.

Anterior Igor Dodon a declarat că aceste panouri au drept scop promovarea instituției prezidențiale: „Este o campanie de promovare a instituției prezidențiale și a poziției președintelui. Nu are nimic cu campania electorală, pentru că nu ați văzut pe aceste panouri nici un mesaj electoral”.

Întrebat din ce bani au fost instalate aceste panouri, președintele a declarat că aceste costuri au fost acoperite de asociația obștească „Iubesc Moldova”.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

2 comentarii

  1. Petru

    Sa te crucesti nu alta de asa lamurire. Dar ce sa insemneze sloganul lui Dodon “Vine si timpul nostru”, afisat prin tot orasul. Despre ce timp vorbeste el, daca de doi ani e in exercitiul puterii. Timpul lui e la jumtate de mandat. Oare nu se subintelege prin comparatie (cu lozincele PSRM), ca presedintele a facut publicitate socialistilor. Sa dovedeasca el, ca a fost o promovare a imaginii presedintiei, raspunzand la mai multe intrebari> de ce in an electoral, de ce cu slogane asmenatoare secerii si ciocanului, de ce aceleasi insemne cromatice etc.

  2. Sa te crucesti nu alta de asa lamurire. Dar ce sa insemneze sloganul lui Dodon “Vine si timpul nostru”, afisat prin tot orasul. Despre ce timp vorbeste el, daca de doi ani e in exercitiul puterii. Timpul lui e la jumtate de mandat. Oare nu se subintelege prin comparatie (cu lozincele PSRM), ca presedintele a facut publicitate socialistilor. Sa dovedeasca el, ca a fost o promovare a imaginii presedintiei, raspunzand la mai multe intrebari> de ce a factu-o in an electoral, de ce cu slogane asmenatoare secerii si ciocanului, de ce aceleasi insemne cromatice etc.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *