Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   Cum explică stafful Silviei Radu…

Cum explică stafful Silviei Radu promovarea „masivă” de care beneficiază la posturile lui Vlad Plahotniuc

Silvia Radu, care se declară candidat independent la funcția de primar al mun. Chișinău, a fost promovată, „masiv”, de televiziunile afiliate lui Vladimir Plahotniuc și Partidului Democrat din Moldova. O arată statistica, dar și un raport al Centrului pentru Jurnalism Independent. Astfel, radiodifuzorii naționali Prime TV, Canal 2 și Publika TV, care au anunțat că nu vor reflecta campania electorală, au difuzat mai multe materiale cu caracter electoral direct și indirect în buletinele de știri, prin care au favorizat-o masiv pe candidata independentă Silvia Radu, arată raportul.

Contactat de Ziarul de Gardă pentru a afla cărui fapt se datorează susținerea mediatică din partea posturilor TV afiliate partidului de la guvernare,Victor Bunescu, secretarul de presă al Silviei Radu, a declarat că această întrebare trebuie să fie adresată televiziunilor menționate, nicidecum Silviei Radu.

„Dumneaei poate să aibă o părere personală referitor la ceea ce se întâmplă, dar nicidecum nu poate să dea o explicație referitor la ce face o oarecare televiziune. Puteți să accesați alte posturi TV și veți vedea că acolo este o altă părere. Fiecare jurnalist are părerea sa despre un politician, fiecare televiziune își are politica sa editorială. Noi nu purtăm niciun fel de responsabilitate și nici măcar nu putem explica care este logica politicii editoriale a unei surse mass-media”, a declarat Victor Bunescu, secretarul de presă al Silviei Radu.

ZdG: Vreau atunci să înțeleg care este poziția dumneavoastră, acceptați orice fel de materiale jurnalistice și nu vă întrebați din ce cauză apar?

V. B.: Noi acceptăm orice material, pozitiv, negativ, fiindcă noi nu avem capacitatea de a influența o sursă mass-media sau un jurnalist. (…) Toate știrile care sunt publicate nu trebuie să fie primite de noi. (…) Ele sunt publicate în mai multe surse, noi nici măcar nu reușim să le citim pe toate.

ZdG: De ce atunci nu ați acceptat invitația Ziarului de Gardă la competiția de Ping-Pong electoral? Așa și nu ne-ați spus motivul.

V.B.: Din păcate dumneaei nu a reușit cu timpul. Sunt o mulțime de întâlniri cu alegătorii , în fiecare zi avem foarte multe. Mai sunt chestii de făcut în campanie. Din păcate nu am putut să vă oferim timp pentru această emisiune.

Șapte din zece posturi de televiziune monitorizate în perioada 20-27 aprilie 2018 au eșuat să reflecte corect și echidistant campania electorală, promovând agenda politică a anumitor candidați în alegerile locale noi din 20 mai 2018, constată primul raport de monitorizare a comportamentului mass-media în campania electorală, lansat de Centrul pentru Jurnalism Independent (CJI) la 2 mai, anunță media-azi.md.