Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   Cum explică primarul suspendat din…

Cum explică primarul suspendat din funcție al Chișinăului denivelările de pe bd Ștefan cel Mare, proaspăt reparat

Dorin Chirtoacă, primarul suspendat din funcție al mun. Chișinău a încercat să justifice apariția unor denivelări la nivelul bulevardului Ștefan cel Mare și Sfânt, dar și dispariția marcajului rutier, instalat acum câteva zile. 

„Marcajul și denivelările de pe bd. Ștefan cel Mare. Am observat că nu prea are cine răspunde și cum „Chirtoacă-i de jină” pentru toate, răspundem așa suspendați cum suntem”, scrie Dorin Chirtoacă pe o rețea de socializare.

„Marcajul nu se vede la fel de intens sau se șterge” – pentru ca marcajul să se șteargă imediat după ce este aplicat sau după o săptămână, trebuie să fie diluat sau aplicat necorespunzator, adică la temperaturi scăzute mai puțin de 10-15 grade, primăvara sau toamna, și când e foarte umed. În cazul de față este vorba că pe marcaj se depune praf, precum și rămân urme de la cauciucurile automobilelor, dupa cum se vede și în imagini. Prin urmare, în cazul de față marcajul nu se șterge, dar se murdărește. Cel puțin asta văd din imagini, că de mers la fața locului nu am voie”, justifică Dorin Chirtoacă.

Așa arată astăzi o porțiune a bd Ștefan cel Mare, proaspăt reparat. Foto: realitatea.md

„Denivelarile” – au apărut în mod evident de la căldură, atunci cand la umbră erau aproape 40 de grade și asfaltul a început să se „topeasca”, dar nu sub greutatea unui singur troleibuz (ca astfel s-ar topi toată strada), dar din cauza faptului că în stații se fac cozi de troleibuze și autobuze, mai ales pe bd. Ștefan cel Mare și atunci sarcina asupra drumului crește exponențial, depășindu-i capacitatea portantă. Antreprenorului, oricum i s-a pus în vedere problema de acum câteva săptămâni, dar probabil ei vor spune că au făcut conform proiectului, iar proiectantul va spune că a respectat normativele stabilite de stat, de Ministerul Construcțiilor, cu privire la capacitatea portantă a drumului și tipul de asfalt care trebuie folosit. Evident că, dincolo de acestea, și într-o asemenea situație o solutie oricum trebuie găsită – cum să reziste asfaltul atunci când prin materialul folosit, capacitatea portantă a drumului se respectă, dar totuși apar asemenea denivelări din cauza supraîncărcării. Problema a fost pusă în vedere drumarilor și inainte de fi facută asfaltarea, pentru că au mai fost văzute asemenea situații și pe alte străzi, și în alte orașe, inclusiv europene. Să vedem ce soluții vor găsi. În paralel se vor face expertize și se va verifica respectarea tehnologiei, dacă nu au fost abateri. Lucrările oricum nu a fost recepționate final, șantierul fiind pe răspunderea antreprenorului până la rezolvarea tuturor neconformităților”, a punctat Chirtoacă.

„Evident că ne dorim să fie totul perfect, poate și o să fie vreodată. Pe șantier sunt mai multe neconformități și, de luni de zile, de la bun început, ele se notează, se prezintă și se înlătură, apoi iar de la capăt. Cu toate acestea, oricum nu pot fi anulate sau denigrate rezultatele obținute în urma modernizării acestui bulevard, doar dacă este rea intenție.  S-au depus totuși eforturi multe pentru acest proiect. În mod normal, abordarea pe care ar trebui să o avem este – haideți să vedem ce probleme, greșeli, neajunsuri mai sunt pentru a le pune în vedere antreprenorului să le corecteze, nu ca și cum totul ar fi o lucrare de mântuială”, a conchis Dorin Chirtoacă. 

În urmă cu câteva zile, realitatea.md scria că, În mai multe locuri de pe bulevardul Ștefan cel Mare, carosabilul este deformat, în special, acest lucru fiind sesizabil în stațiile de așteptare. Recent, internauții au descoperit și că marcajul aplicat săptămâna trecută pe această stradă se șterge.