Conducerea „Teleradio-Moldova” reclamă presiuni politice și solicită ajutor misiunilor diplomatice

Conducerea IP Compania „Teleradio-Moldova” susține că postul public de televiziune Moldova 1 a devenit ținta unei campanii de defăimare inițiată de partidele de la guvernare și le acuză de „imixtiune în politica editorială” și încercarea de a institui un „control politic”. În acest sens, conducerea Moldova 1 solicită societății civile, ong-urilor de media, dar și misiunilor diplomatice acreditate la Chișinău, să ia atitudine și să-i ofere suport.

Declarațiile se conțin într-un „apel” publicat de Conducerea IP Compania „Teleradio-Moldova” după ce astăzi, 10 iulie, deputații din Comisia cultură, educație, cercetare, tineret, sport și mass-media a Parlamentului au audiat raportul de activitate al Companiei Teleradio-Moldova și al televiziunii Moldova 1.

Drept urmare a audierii, deputații au decis să propună eliberarea din funcție a președintei IP Compania „Teleradio-Moldova”, Olga Bordeianu, și a directoarei Moldova 1, Ecaterina Stratan.

„Constatăm cu regret că Moldova 1 a devenit ținta unei campanii de defăimare care are drept scop denigrarea imaginii postului public de televiziune. Această „vânătoare de vrăjitoare” a culminat astăzi, la ședința Comisiei cultură, educaţie, cercetare, tineret, sport şi mass-media, la care membrii acesteia au jonglat cu învinuiri nefondate, bazate pe supoziții și pe interpretări arbitrare ale contentului asigurat de Moldova 1. 

Chiar din debutul ședinței, consilierul prezidențial Corneliu Popovici, prezența căruia alături de președintele comisiei trezește unele semne de întrebare, a apostrofat administrația Moldova 1 că a difuzat un reportaj despre protestul din fața Parlamentului, din 09.07.2019.

Domnia sa a invocat faptul că informația urma să fie pusă pe post doar după reacția Președinției, instituție care nu a răspuns nici până în prezent la cerințele protestatarilor. Popovici a criticat chiar și faptul că echipa de filmare a reacționat prompt la eveniment. Reportajul a fost unul echilibrat, iar în text s-a menționat că Președinția nu a venit cu comentarii, dar și s-a făcut referință la declarațiile anterioare ale lui Igor Dodon. Considerăm că această doleanță de selectare a evenimentelor avansată de consilierul prezidențial reprezintă o evidentă încercare de imixtiune în politica editorială a postului public și un argument în favoarea faptului că partidele de la guvernare vor să instituie un control politic asupra Moldova 1.

În cadrul ședinței au fost prezentate și alte păreri, opinii prin care se încearcă inocularea ideii false că Moldova 1 este o televiziune captivă, iar unii exponenți ai clasei politice nu au acces în studio. Totodată, suntem învinuiți pe nedrept că, în calitate de post public, nu am reflectat echidistant și imparțial evenimentele din 8 și 9 iunie curent. 

Considerăm că aceste declarații, dar și solicitarea de demisie a directorului Moldova 1, președintelui Companiei Teleradio-Moldova și președintelui CS sunt profund politizate, lipsite de obiectivitate și reprezintă per total o tentativă de ingerință în politica editorială a difuzorului public. Mai mult, înverșunarea cu care se pedalează pe aceste probleme-fantomă  este un semn clar că pe instituția publică se pune presiune”, se arată în apelul companiei, unde se face trimitere și la un raport al Centrului pentru Jurnalism Independent care constată că Moldova 1 a reflectat în mod neutru și echidistant evenimentele din 8 iunie.

În aceeași declarație publică conducerea postului susține că a reacționat prompt la evoluțiile din societate, a informat operativ și nepărtinitor telespectatorii, a publicat tot spectrul de opinii ale principalilor actori și a invitat principalii lideri politici la emisiunea „Moldova în direct”.

„În virtutea celor expuse, solicităm repetat suportul societății civile, ong-urilor de media, dar și misiunilor diplomatice acreditate, să ia atitudine față de încercările de imixtiune în politica editorială a postului public de televiziune, dar și față de mesajele calomnioase care ne afectează imaginea.  Vă asigurăm că Moldova 1 respectă și va respecta standardele deontologiei jurnalistice și dreptul cetățenilor la o informare corectă, obiectivă şi echidistantă. Moldova 1 este și va rămâne televiziunea poporului, având ca punct de referință interesul public”, se arată în declarația conducerii IP Compania „Teleradio-Moldova”.

La 2 iulie, Consiliul Audiovizualului a sancționat cu „avertizare” postul public de televiziune, după ce a monitorizat pentru modul în care a reflectat evenimentele din 8 – 9 iunie.

Please follow and like us:

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *