Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   CCA a sancționat posturile TV…

CCA a sancționat posturile TV „Prime”, „Publika TV”, „Canal 3”, „Canal 2”, „Accent TV” şi „Ren Moldova”

Consiliul Coordonator al Audiovizualului a aplicat avertizare publică posturilor de televiziune: „Prime”, „Publika TV”, „Canal 3”, „Canal 2”, „Accent TV” şi „Ren Moldova”, pentru că promovează cu prioritate anumite partide și nu sunt imparțiali în campania electorală.

CCA a examinat Raportul de monitorizare a principalelor buletine informative ale mai multor posturi de televiziune din R. Moldova, la capitolul respectării Regulamentului privind reflectarea campaniei electorale la alegerile locale generale din 14 iunie 2015 în mijloacele de informare în masă din țară, pentru perioada 9-17 mai curent, prezentat de Direcţia Monitorizare TV/Radio.

Datele raportului au atestat că posturile de televiziune supuse monitorizării au difuzat în total 589 de materiale, în cadrul cărora au fost reflectaţi subiecţi politici.

În cadrul ştirilor electorale şi politice au fost mediatizaţi 17 candidaţi electorali la funcţia de primar general al mun. Chişinău. Topul celor 10 candidaţi electorali cei mai frecvent mediatizaţi se prezintă astfel: D. Chirtoacă – 37,8%, V. Chirtoca – 16,5%, M. Babuc – 10,4%, M. Cîrlig – 9,6%, G. Petrenco – 5,8%, I. Caşu – 5,2%, S. Urechean – 4%, O. Nantoi şi V. Klimenco au obţinut aceeaşi pondere de reflectare – de 3,5%, fiind urmaţi de Z. Greceanîi – cu 1,3%.

De asemenea, au fost mediatizate 21 de partide politice. Partidele de guvernământ au obţinut 18,2%, iar cele de opoziţie şi extraparlamentare au acumulat 77,5%. Dintre toate partidele politice implicate în campania electorală pentru alegerile locale generale din 14 iunie 2015, PSRM a obţinut cel mai mare volum de reflectare – 25%, urmat de PCRM, cu 14,3%. PDM a fost reflectat în volum de 12,9%, PN – 10,5%, PL – 7,4%, MR – 5,8%, iar PLDM – 5,3%. PCNM a obţinut 4,4%, iar PPRM – 3,8%.

În cadrul discuţiilor pe marginea raportului, membrii CCA au evidenţiat faptul că posturile „Moldova-1”, „PRO TV CHIȘINĂU”, „TV 7” şi „Realitatea TV” au tratat obiectiv şi echidistant evenimentele care au avut loc în perioada de monitorizare, au reflectat candidaţii electorali atât într-o conotaţie pozitivă, cât şi negativă şi neutră, au oferit spaţiu de emisie tuturor candidaţilor electorali şi au acoperit reflectarea electoratului din aproape toate unităţile administrativ-teritoriale.

Totodată, membrii CCA s-au arătat îngrijoraţi de situaţia alarmantă de la posturile de televiziune „Prime”, „Publika TV”, „Canal 2” şi „Canal 3”. Datele raportului atestă că respectivii radiodifuzori fac partizanat politic unui singur candidat electoral – Partidului Democrat din Moldova.

Posturile de televiziune „Accent TV” şi „Ren Moldova” promovează cu prioritate Partidul Socialiştilor şi Partidul Comuniştilor din R. Moldova.

CCA a recomandat radiodifuzorilor să reflecte în programele audiovizuale în mod echilibrat, echidistant şi imparţial campania electorală.