Principală  —  Ştiri  —  Politic   —   Cât au cheltuit partidele pentru…

Cât au cheltuit partidele pentru promovarea sau respingerea referendumului anti-Chirtoacă?

În cadrul ședinței de astăzi, 7 noiembrie, Comisia Electorală Centrală (CEC) a prezentat rapoartele privind veniturile și cheltuielile din campania electorală a referendumului local privind revocarea primarului general al municipiului Chișinău, din data de 19 noiembrie, depuse de participanții la referendum – Partidul Socialiștilor din R. Moldova (PSRM) și Partidul Liberal (PL).

Potrivit acestor rapoarte, PSRM a obținut un venit generos pentru campania electorală – 826.000 de lei, dintre care au fost cheltuiți 824.940 de lei pentru: publicitate (815.248 de lei); material epromoționale (9.400 de lei). Majoritatea donatorilor sunt deputații PSRM.

În același timp, Partidul Liberal, care organizează o campanie anti-referendum indică un venit de 110.000 de lei, donat de două persoane: Mihai Ghimpu (75.000 de lei) și deputatul liberal Petru Cosoi (35.000 de lei). Dintre banii adunați au fost deja cheltuiți 109.794 de lei. Liberalii au cheltuit 79.744 de lei pentru publicitate și 30.023 de lei pentru evenimente și întâlniri electorale.

Amintim că la 26 septembrie,  Comisia Electorală Centrală a stabilit câți bani din bugetul de stat vor fi cheltuiți pentru organizarea referendumului din 19 noiembrie. „Pentru organizarea și desfășurarea corectă a referendumului local, privind demiterea lui Dorin Chirtoacă, s-a calculat că vor fi cheltuite 8.910.064 de lei. După aprobarea acestei hotărâri privind cheltuielile, documentul se va înainta Guvernului și Parlamentului  R. Moldova, pentru a examina devizul de cheltuieli aprobat”, a declarat Alina Russu, președinta CEC. Hotărârea a fost adoptată printr-un vot unanim.