Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   Linia de cale ferată cu…

Linia de cale ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi, redeschisă după 22 de ani. Spînu: „Trenurile de marfă din Ucraina, care trec prin R. Moldova, pot descărca cereale și alte produse direct în Portul Galați, evitând astfel transbordarea la frontieră”

Foto: Sorin Grindeanu/facebook

Linia ferată cu ecartament larg din Portul Galaţi a fost redeschisă joi, 7 iulie, a anunţat ministrul român al Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, potrivit Agerpres. Ministrul Infrastructurii și Dezvoltării Regionale, Andrei Spînu, spune că trenurile de marfă din Ucraina, care trec prin R. Moldova, vor putea descărca cereale și alte produse direct în Portul Galați, evitând astfel transbordarea la frontieră.

Totodată, Andrei Spînu mai afirmă că „lucrează cu echipa Ministerului Transporturilor si Infrastructurii din România pentru fluidizarea exportului/importului de marfă și eliminarea tuturor blocajelor de la frontiera de stat”.

„Lucrările realizate de CFR Infrastructură în regie proprie au început pe data de 6 iunie şi au fost finalizate cu aproape o lună mai devreme decât termenul estimat. Din acest moment trenurile de marfă care vin din Ucraina, via Republica Moldova, pot descărca cerealele direct în Portul Galaţi, fără a mai avea nevoie de transbordare la frontieră. Cerealele care vor ajunge astfel rapid în Portul Galaţi pot fi transferate mult mai eficient pe barje sau pot fi depozitate în silozul din port, care are o capacitate de 25.000 de tone”, a scris ministrul României pe pagina sa de Facebook.

De asemenea, CFR SA precizează într-o postare pe Facebook că SRCF Galaţi a redeschis la ora 8:00 linia de cale ferată, cu ecartament larg, 706 J Galaţi Largă Ana – Galaţi Bazin – Galaţi Mărfuri – Port Docuri, după 22 de ani.

„Redeschiderea acestei linii feroviare cu ecartament larg, în lungime totală de 3,58 km, va avea un impact economic important pentru transportul feroviar de marfă, atât prin creşterea traficului pe teritoriul României, dar şi a transporturilor de cereale din Ucraina, care vor intra direct în Portul Galaţi, pe la graniţa cu Republica Moldova (CFM)”, spun reprezentanţii companiei din România.

Potrivit sursei citate, avantajele redeschiderii liniei cu ecartament larg sunt: reluarea, după 22 de ani, a transportului de marfă prin punctul feroviar de frontieră cu Republica Moldova (CFM), trenurile încărcate cu cereale din Ucraina (via Republica Moldova) ajung acum direct în Portul Galaţi; vagoanele cu cereale sunt preluate din grupa Galaţi Largă Ana (A) direct de un operator de marfă, până în Siloz; silozul are capacitate de depozitare de 25.000 de tone.

Directorul pentru Germania al Programului Alimentar Mondial al ONU, Martin Frick, avertiza în luna mai că milioane de tone de cereale sunt blocate în Ucraina din cauza invaziei rusești, scrie The Guardian.

Martin Frick a declarat că aproximativ 4,5 milioane de tone de cereale sunt stopate în containere în porturile ucrainene din cauza rutelor maritime nesigure sau ocupate, unele dintre ele fiind minate, precum și a porturilor inaccesibile.