„Wine of Moldova” – un jucător promițător pe piaţa internaţională a vinurilor

Moldova poate deveni un jucător important pe piaţa internaţională a vinurilor. Asta spun experţii din Statele Unite ale Americii, după ce au participat la două degustări specializate ale „Wine of Moldova”, organizate pe 28 aprilie curent, în Astor Center, la New York.

Participanții la evenimente, reprezentanţi ai presei și importatori americani de vinuri, au fost impresionați de tradiţiile vinicole moldoveneşti, de calitatea și stilul vinurilor din Moldova, împărtășindu-și descoperirile pe importante platforme online. Formatorii de opinie au afirmat că vinurile noastre de calitate răspund tendințelor de consum de pe piața americană și sunt foarte atractive pentru proiectele comerciale din domeniu. Pe lângă curiozitatea americanilor pentru originea vinurilor, desemnate ca „Cel mai bine ascuns secret al Europei vinicole” („Europe’s best kept secret”) aceștia au catalogat drept excepţional raportul preţ-calitate al produselor noastre .

„Vinurile moldoveneşti sunt în mare parte prelucrate manual şi sunt create pentru a rezista în faţa sticlelor scumpe”, notează în revista Luxury Web Magazine, Morton Hochstein.

Beth Willard, manager al unui mare importator de vinuri din Marea Britanie și autor pentru The Drinks Business, revistă care înregistrează peste 100 de mii de vizitatori unici lunar, a descris profilul calitativ al vinurilor din Moldova și a invitat consumatorii să ne descopere ţara şi vinurile noastre. „Acum este timpul să învăţam despre istoria îndelungată a acestei ţări, să-i cunoaştem pe oamenii pasionaţi şi deschişi la suflet, dar cea mai importantă este dragostea pentru vinurile sale”, scrie Beth Willard.

Vizita vinificatorilor moldoveni în SUA se încadrează în campania integrată de comunicare pe piaţa din SUA, inițiată ca urmare a vizitei Secretarului General de Stat John Kerry, din 2013. Aceasta a dat un imbold puternic în promovarea vinurilor noastre pe piaţa americană, prima misiune de afaceri fiind organizată în august 2014 și urmată de o campanie dinamică de PR printre liderii de opinie americani. Astfel, doar în ultimul an, 22 de importatori americani au manifestat interes pentru vinurile noastre, iar pe parcursul anului 2014 au reuşit să comercializeze pe teritoriul SUA peste o jumătate de milion de litri de vin moldovenesc. La vinăriile cu experiență de lucru în SUA s-au aliniat alți 4 noi exportatori, care au identificat parteneri comerciali și implementează programe de promovare ambițioase. Producătorii de vin au reușit să introducă vinurile lor în prestigioase magazine specializate, printre care și Astor Center din New York.

„Wine of Moldova are toate şansele să devină un jucător important pe piaţa vinurilor din SUA – actualmente cea mai mare de pe glob. Aceste două degustări răspund așteptărilor noastre și confirmă ambițiile comerciale ale vinificatorilor moldoveni. În urma acestor evenimente, cu siguranţă vinificatorii noştri vor stabili noi parteneriate de afaceri şi îşi vor spori exporturile, aşa cum s-a întâmplat şi în anul 2013, după vizita Secretarului de Stat”, a declarat Dumitru Munteanu, directorul ONVV.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *