UE finanțează reabilitarea drumurilor care unesc Europa cu R. Moldova

Uniunea Europeană finanțează construcția și reabilitarea a 14,4 km de drum din R. Moldova.

În acest sens, UE susţine reabilitarea şi dezvoltarea infrastructurii drumurilor din R. Moldova cu un nou grant în valoare de 15 milioane de euro oferit din fondurile Facilităţii de Investiţii pentru Vecinătate (FIV).

Finanțarea nerambursabilă completează investițiile Băncii Europene pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și ale Băncii Europene pentru Investiții (BEI) în valoare totală de 300 de milioane de euro, anunțate în vara anului 2013.

Un acord în acest sens a fost semnat, la 5 mai curent, între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor și BERD, instituția financiară care administrează proiectul de reabilitare a drumurilor.

Vasile Botnari, ministrul Transporturilor a declarat după semnare că această investiţie importantă vine să susţină eforturile autorităţilor de a îmbunătăţi calitatea reţelei naţionale de drumuri.

„O reţea de drumuri dezvoltată este esențială pentru creșterea economică și îmbunătățirea calităţii vieţii oamenilor din Moldova. Ne așteptăm că prin asemenea investiţii și granturi din partea partenerilor europeni vom schimba esenţial situaţia de pe drumurile din ţară şi ne vom apropia şi mai mult de Uniunea Europeană”, a spus Vasile Botnari.

„Lucrul pe care îl facem împreună cu partenerii de la BERD creează mai multe oportunități pentru mobilitatea socială și comerț intern și extern”, a subliniat Pirkka Tapiola, șeful Delegației Uniunii Europene în R. Moldova.

„Drumurile Moldovei devin din ce în ce mai importante pentru dezvoltarea economică a țării și a întregii regiuni. Drumurile mai bune vor ajuta la dezvoltarea economică a regiunilor mai îndepărtate, vor aduce producătorii mai aproape de piețele lor și vor duce oamenii spre destinațiile lor în condiții mai sigure”, a adăugat Julia Otto, șefa biroului BERD la Chișinău.

Grantul oferit de UE va fi utilizat pentru construcţia variantei de ocolire la Bahmut cu o lungime de 6 km pe drumul naţional R1 Chişinău – Ungheni – Sculeni – frontiera cu România şi a variantei de ocolire la Vulcăneşti, cu lungimea de 8,5 km pe drumul naţional M3 Chişinău – Giurgiuleşti – frontiera cu România.

Lucrările la drumurile de ocolire vor include construcţia unor terasamente noi, a podeţelor, a sistemelor de colectare şi evacuare a apelor, relocarea utilităţilor, instalarea indicatoarelor rutiere şi a marcajelor rutier. Partea carosabilă a drumurilor de ocolire va fi alcătuită din două benzi de circulaţie, cu o lăţime de 7m. De asemenea, pe drumul de ocolire a orașului Vulcăneşti va fi construit un pod peste râul Cahul cu lungimea de aproximativ 40m.

Cele două drumuri de ocolire vor reduce costurile operaţionale de transport pentru utilizatorii drumului cu 10-15 %, și vor crea condiții mai confortabile și mai sigure atât pentru transport de mărfuri și pentru pasageri.
Pănă în momentul de față cu susținerea UE au fost rehabilitate 23,7 km de drum pe traseul Bălți-Sărăteni și încă 7 km a viitorului drum de ocolire a orașului Ungheni sunt în proces de construcție.

Eforturile sunt parte a unui program larg de reabilitare și construcția a 700 km de drum în Moldova care este susținut de donatori și instituțiile financiare internaționale.


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *