Principală  —  Ştiri  —  Diverse   —   [Foto-Reportaj] Campania socială „UnArtOraș”

[Foto-Reportaj] Campania socială „UnArtOraș”

Campania socială „UnArtOraș” a fost lansată la 10 martie, curent, la Muzeul Național de Artă, din Chișinău. Expoziția prezintă o selecție de 50 de capodopere ale pictorilor basarabeni, care sunt replicate pe panourile publicitare ale orașului Chișinău. Printre artiștii selectați pentru a fi expuși în cadrul campaniei se numără nume sonore ale picturii R. Moldova precum Mihai Grecu, Igor Vieru, Valentina Rusu-Ciobanu, Glebus Sainciuc, Eleonara Romanescu, Eudochia Zavtur, Auguste Baillayre, Aurel David, Elena Bontea etc. În total, creațiile a 25 de artiști au fost selectate pentru replicare în cadrul proiectului.

UnArtOras„Lansăm o campanie care vine să ne facă orașul mai frumos și să evoce creația celor mai recunoscuți artisti plastici din R. Moldova. Aceste 50 de lucrări vin în întâmpinarea orășenilor. Ideea acestui proiect este o soluție a războiului publicitar de la noi. Aceste picturi nu reprezintă o soluție finală, dar ele sunt o metodă de a înlocui unele panouri publicitare. Pictorii acestor lucrări sunt o constelație artistică care vine să se întâlnească cu noi nu la muzeu, dar în oraș. Acest proiect trezește încrederea că Frumosul va salva lumea și, cu siguranță va salva Chișinăul”, a menționat Monica Babuc, ministra Culturii.

„Am lucrat în regim fulger pentru ca să avem astăzi această expoziție. Astfel, Chișinăul va face parte din suita celorlalte orașe care au implementat asemenea acțiuni”, a subliniat Traian Chivriga, autorul proiectului.

Tudor Zbârnea, directorul Muzeului Național de Arte al Moldovei, care este și unul dintre autorii acestor tablouri, a spus că acest proiect nu va îmbunătăți aspectul Chișinăului, însă, va promova cultura noastră și, poate, astfel mai mulți chișinăuieni vor veni în sălile Muzeului Național de Arte pentru a savura aceste picturi pe viu.