Premierul Poloniei: Raportul Rusiei despre accidentul de la Smolensk este inacceptabil

Premierul polonez Donald Tusk a calificat a criticat dur raportul autorităţilor ruse privitor la prăbuşirea avionului prezidenţial polonez la Smolensk, în aprilie anul acesta. “Din punctul de vedere al Poloniei, proiectul de raport al părţii ruse care ne-a fost trimis este inacceptabil”, le-a spus Tusk reporterilor, în timp ce se afla la Consiliul European de iarnă de la Bruxelles, potrivit Reuters.

Tusk a declarat că raportul părţii ruse nu respectă criteriile Convenţiei de la Chicago, care stabileşte regulile transportului aerian internaţional. “Această neglijenţă şi lipsa unei reactţi pozitive la cererile formulate de Polonia ne fac să spunem că anunmite concluzii ale raportului nu au nici un fundament”, spune Donald Tusk. Principalul investigator polonez în dosarul Smolensk, Edmund Klich, a mai precizat că Rusia şi Polonia nu au reuşit să stabilească dacă zborul defunctului preşedinte Lech Kaczynski a fost unul civil sau militar, un aspect esenţial în investigaţie, pentru că de aceasta depinde permisiunea aterizării în condiţii de ceaţă. În acest moment, partea rusă aşteaptă ca autorităţile poloneze să studieze raportul şi apoi să-şi formuleze obiecţiile.

Criticle lansate de premierul Poloniei sunt extrem de dure, însă ele vin în contextul în care 2011 va fi un an electoral, în care liberalii aflaţi la putere vor trebui să tina piept conservatorilor conduşi de Jaroslaw Kaczynski, fratele geamăn al preşedintelui dispărut la Smolensk. Jaroslaw Kaczynski a acuzat chiar autorităţile ruse şi cele poloneze că ar fi orchestrat dezastrul aviatic şi apoi au colaborat la muşamalizarea acestuia. Recent, avocatul familiilor celor 94 de pasageri care au murit la Smolensk a avertizat că autorităţile ruse au dispus distrugerea probelor accidentului aviatic, prin dezmembrarea epavei aeonavei Tupolev 154. Avocatul a făcut referire la imagini filmate de o televiziune. În aceste condiţii, premierul Tusk a ales să critice dur concluziile investigatorilor ruşi, comentează Reuters.

cotidianul.ro


loading...

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

3 comentarii

  1. Miron Costin dela Lwow

    Oare cand moldovenii vor intelege ca scaparea din ghearele mortii din Rusia mafiotica si banditeasca est numai Re-Unirea cu Romania, salvarea noastra in Europa.

  2. Mos Gheorghe

    Cu ştiinţă de cauză comentasem la primele ştiri despre acest accident, că el a fost provocat de partea rusă cu “bune” intenţii de-ai împiedica pe polonezi să aterizeze la Smolensc. Argumentul meu era că:1) piloţii la avioanele nr.1 (cu prima persoană a statului la bord) sunt pregătiţi excelent; 2) aceste avioane sunt asamblate special şi cu echipament de aterizare în cele mai aspre condiţii, respectiv în condiţii climaterice excesive; 3) pentru sicuranţa zborului şi securitatea acestor persoane se elaborează scheme de bază şi cel puţin una de rezervă de asigurare. Pilotul acestui avion de nu era încrezut în succesul aterizării nici într-un caz nu-şi asuma decizia de a ateriza. În condiţii de ceaţă în primul rând se conducea de aparatura specială de aterizare, care-i indica lui permanent altitudinea, direcţia şi glissada de aterizare. Acesti indici el le recepţiona de la sol prin echipamentul respectiv. Dacă ei erau reglaţi nu la tipul respectiv al aparatului de zbor, pe parcursul aterizării se acumulează erori la corectitudinea acestor parametri. Deci negljarea persoanelor aerodromului în primul poartă răspundere de accident, iar în al doilea rând- serviciile speciale ruseşti.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *