Cu ministrul la bordul navei Airbus A-320

Trei cafele şi un suc a băut ministrul Transporturilor, Anatol Şalaru, în timpul deplasării cu avionul Airbus A-320, pe frecvenţa de zbor Chişinău – Bucureşti – Chişinău. Oficialul nu s-a atins de sticla de vin. A spus că bea doar apă.

Luni, 29 martie, Anatol Şalaru, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii Drumurilor, s-a aflat printre pasagerii zborului nr. 9U 0861, fiind prezent la modificările grafice făcute de compania AIR Moldova. Mai exact, aeronava Embraer 120, cu 30 de locuri, care efectua zboruri pe ruta Chişinău—Bucureşti—Chişinău până la sfârşitul lunii martie, a fost înlocuită cu un Airbus A-320, cu o capacitate de 173 de locuri.

“Îmi pare bine să vă salut la bordul navei Airbus A-320 a Companiei AIR Moldova, cu destinaţia Bucureşti. Vom decola în 10 minute şi vă dorim o călătorie plăcută timp de 40 de minute. În Bucureşti este timp ploios. Temperatura la sol este de 6° C”, a anunţat comandantul navei, Iulian Scorpan.

Oficialul a întârziat la aeroport

Anatol Şalaru a urcat la bordul navei la ora 6:55 minute. Pe biletul de zbor, ora pornirii era fixată la 6:40. Pasagerii n-au fost informaţi de ce avionul întârzie să decoleze cu 20 de minute.

Oficialul a luat loc în salonul VIP. După decolarea avionului, ministrul s-a apropiat de alţi pasageri ai cursei 9U 0861, cu care a discutat despre modificările grafice efectuate pe frecvenţa respectivă. Acesta a spus că preţul biletelor pentru o călătorie tur-retur între aeroportul din Chişinău şi cel din Bucureşti s-a redus de la 260 de euro la 120 de euro. „Frecvenţa zborurilor este de două ori pe zi. La ora 6:40 dimineaţa şi seara la 18:20″, a precizat Şalaru.
În timpul zborului spre Bucureşti ministrul a servit o cafea

În jurul orei 8 dimineaţa, am aterizat pe aeroportul internaţional “Henri Coandă” din capitala României. Timpul era ploios, aşa cum anunţase comandantul navei. Oficialii s-au adunat în sala de conferinţe a aeroportului, unde au dat calificative noilor modificări grafice efectuate de Compania AIR Moldova în colaborare cu Compania română TAROM.

Şalaru a mai afirmat că, atunci când vii cu avionul la Bucureşti, nu se observă Prutul, dar nici pe ce parte a râului suntem, pe stânga sau pe dreapta. Ministrul a ţinut să călătorească personal cu această primă cursă, efectuată cu un avion modern Airbus A -320, pentru ca cetăţenii R. Moldova şi cetăţenii României care călătoresc pe ruta Chişinău – Bucureşti – Chişinău să se bucure de confort.

2 cafele şi un suc

“Acum pasagerii se pot bucura de bilete ieftine şi de rute previzibile, ceea ce nu se întâmpla anterior. Se zbura o dată dimineaţa şi o dată seara. Oamenii nu puteau să îşi facă un program de lucru. Acum cetăţenii care vin dimineaţa la Bucureşti se pot întoarce seara acasă. Şi cei care vin la Chişinău vor face acelaşi lucru. Această cursă va apropia şi mai mult cele două maluri ale Prutului. Ne va ajuta să ne integrăm mai uşor”, a subliniat ministrul Transporturilor. Cu cât mai mulţi cetăţeni folosesc transportul aerian pentru deplasări, a mai opinat oficialul, cu atât mai mult naţiunea se apropie de civilizaţie.

În sala de conferinţe, Anatol Şalaru a mai servit 2 cafele şi un suc. A gustat biscuiţi. A refuzat să guste din vin, susţinând că preferă apa.

38 milioane USD

În aeroportul din Bucureşti, pilotul cursei 9U 0861 şi director general al Companiei AIR Moldova, Iulian Scorpan, a declarat pentru ZdG că, până la sfârşitul lunii aprilie curent, compania va achiziţiona o nouă aeronavă de tip Embraer 190.

“Aeronava o achiziţionăm din resursele companiei. Preţul de piaţă al navei Embraer 190 este de 38 milioane USD. Are 114 locuri. Aeronava va opera în diferite direcţii regionale, în funcţie de numărul pasagerilor. Dacă vom avea 100 de pasageri, vom zbura cu Embraer 190 şi nu cu Airbus A-320, doar ca să ducem aer”, ne-a spus directorul general. Acesta a precizat că nava va fi cumpărată din Brazilia.

La acest moment, la AIR Moldova muncesc circa 100 de piloţi. Aceştia manevrează cele patru aeronave care aparţin companiei noastre de zbor, 3 de tip Airbus A-320 şi un Embraer 120.

“Îmi pare bine să vă salut la bordul navei Airbus 320 a Companiei AIR Moldova, cu destinaţia Chişinău. Vom decola în 10 minute şi vă dorim o călătorie plăcută timp de 40 de minute. La Chişinău timpul este frumos. Temperatura la sol este de plus 8° C”, anunţă din nou comandantul navei.

ZdG în cabina piloţilor

După decolarea avionului, una dintre cele 4 stewardese i-a permis reporterului ZdG să facă fotografii în timp ce piloţii se aflau la înălţime. În cabina celor doi piloţi am descoperit zeci de butoane, fiecare având funcţia sa. Piloţii comunicau prin căşti, dar şi prin semne. Comandantul navei, Iulian Scorpan, ne-a spus că a efectuat peste 4 mii de zboruri în viaţa sa.

La bordul navei se aflau în jur de 50 de pasageri. Unul dintre ei ne-a spus că, de doi ani, călătoreşte pe ruta Chişinău-Bucureşti cu avionul. În cazuri extreme, folosea şi taxiul. “De acum încolo voi zbura doar cu avionul. E mai ieftin şi mai rapid. Da, e riscant, dar să mergi cu automobilul noaptea e la fel de riscant”, afirmă o pasageră.
După aterizarea aeronavei Airbus A-320 pe Aeroportul Internaţional Chişinău, ministrul a urcat într-un automobil VIP. La scurt timp, acesta a ieşit din automobil şi a alergat spre aeronavă, pentru că-şi uitase acolo haina.

Iurie SANDUŢA

Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

9 comentarii

  1. Ion

    Nu fiti carcotasi, toti ziaristii au urcat in microbuse VIP, inclusiv si ministrul Salaru. Am zburat si eu in acel avion si chiar vreau sa-l felicit pe Salaru pentru performanta obtinuta. Pacat ca Taromul n-a micsorat pretul.

  2. Nyttx

    mai bine ati scrie un material de investigatie si ati analiza cat a varsat Air Moldova in buget de beneficiaza de protectionizm din partea dlui Ministru. De ce Moldavian Airlines nu i s-a permis sa zboare pe ruta Chisinau – Bucuresti? http://www.timpul.md/articol/noi-curse-chisinau-bucuresti-chisinau-refuzate-de-ministerul-transporturilor-8440.html

    Stiati ca moldovenii platesc cele mai mari preturi pentru zborurile aeriene? Vedeti o reactie – http://moldova-uk.com/home/2010/03/reactie-la-afirmatiile-ministrului-transportului-si-infrastructurii-drumurilor-privind-liberalizarea-pietei-transportului-aerian-in-republica-moldova/

  3. Nyttx

    Am vrut sa zic sa investigati de ce Air Moldova beneficiaza de protectionizm si este asa suspect sutinuta de dl Ministru.

  4. Nyttx

    In plus, cu ce ocazie un om de stat, si mai ales ministru, face publicitate companiei Air Moldova, care este o companie comerciala si nu de stat? Parca stiam ca Dl Salaru este din Partidul Liberal, sau el nu cunoste notiunea de liberalizare a petii?

  5. Martin

    anual Air Moldova plateste impozite la stat peste 140 mln lei. intrebarea era cit a platit Moldavian Airlines ca lasa toate veniturile in Romania, fiind o filiala a Carpat Air?
    si cu cursa asta Bucuresti-Chisinau atita zarva!!!! Air Moldova acum zboara cu avionul gol cu 55 de euro si asta cu taxele aeroportului incluse! sa nu-mi spuneti ca Moldavian era sa puna asa pret! cineva vrea sa puna mina pe o bucata din piata si a pornit zvonurile!

  6. laur

    Sfatul meu pentru “MOLDAVIAN AIRLINES” este sa opereze pe alte curse spre ROMANIA deoarece sunt si alte orase – cei din Romania merg direct din cel mai apropiat oras spre REPUBLICA.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *