Postul local de televiziune din Bălți acuză câteva portaluri că dezinformează: „În cutii erau saltele gonflabile, dar nu mâncare”

La 17 ianuarie curent portalul Telegraph.md a publicat știrea „Greviștii” lui Usatîi: Filmează așa, încât să nu se vadă mâncarea!” în care sunt inserate imagini video preluate de la postul de televiziune BTV din Bălți.

În știre este menționat că un ales local îl îndeamnă pe cameraman să filmeze astfel „ca să nu se vadă mâncarea”, lăsând să se înțeleagă că aleșii locali de la Partidul Nostru din Consiliul Municipal Bălți nu ar fi în greva foamei, așa cum au declarat anterior, şi ar fi primit cutii cu produse alimentare. Directoarea postului TV local, dar și unul din consilierii vizați în secvența video afirmă că portalul a montat imaginile și a dezinformat, fără a prezenta filmările integral, în care se vede clar că în cutii erau saltele gonflabile și nu produse alimentare. Aceleaşi imagini video însoţite de aceleași acuzaţii au fost preluate și de alte site-uri, inclusiv Evenimentul.md, Democracy.md, Hotnews.md, 24h.md, Publika.md etc., însă opinia consilierilor locali acuzaţi nu a fost solicitată.

Autorul știrii publicate de Telegraph.md afirmă că „o secvență video i-a dat de gol pe așa-zișii greviști ai Partidului Nostru. În cadrul unui reportaj realizat în incinta Primăriei, se aude foarte clar cum unul din consilierii lui Usatîi îi spune cameramanului să fie atent ce filmează, ca să nu se vadă mâncarea: „Mergi, filmează astfel încât să nu se vadă mâncarea…”, știrea fiind însoțită de imagini video în care sunt filmați câțiva consilieri, dar și câteva cutii.

Directoarea postului BTV: „În acele cutii erau saltele gonflabile, dar nu mâncare”

Rodica Deleu, directoarea postului BTV, spune că imaginile aparțin postului de televiziune pe care îl conduce și acuză portalul Telegraph.md că le-a montat special pentru a dezinforma. „În acele cutii erau saltele gonflabile, dar nu mâncare, iar imaginile au fost montate. De ce nu au fost date și alte imagini cu acele cutii când erau desfăcute?”, se întrebă directoarea BTV.

La rândul său, consilierul local Serghei Balan, cel care îndeamnă cameramanul să filmeze, susține că declarația sa a fost interpretată. „Eu am spus să meargă să filmeze cutiile, ca să nu apară alte întrebări cum că acolo ar exista mâncare sau altceva. Însă acel portal a interpretat că eu am spus să filmeze în așa fel ca să nu se vadă mâncarea. Este o minciună care a fost preluată și de alte portaluri, fără a ne întreba pe noi, consilierii, ce se afla în acele cutii”, a declarat consilierul pentru Stopfals.md.

Telegraph.md: „Video-ul nostru nu e montat și nici nu am dezinformat”

L-am contactat pe o rețea de socializare pe un reprezentat al portalului Telegraph.md și l-am întrebat dacă imaginile au fost montate. „Video-ul nostru nu e montat și nici nu am dezinformat. Ascultați și d-voastră ce indicații primește cameramanul și trageți concluzii. Puteți privi și originalul, ca să vă convingeți că noi nu am montat nimic”, a precizat reprezentantul portalului care a refuzat să se prezinte. La întrebarea de ce nu au solicitat opinia consilierilor pentru a clarifica dacă în acele cutii era mâncare sau altceva, reprezentantul portalului a răspuns: „Să-i întrebăm ceea ce se aude atât de bine în reportaj? Dumneavoastră ați auzit perfect indicațiile primite de cameraman. Ați văzut că nu este nimic montat și v-am sugerat cum puteți verifica acest lucru. Deci despre ce fel de „StopFals!” poate fi vorba?”.

În imaginile originale prezentate de postul local de televiziune BTV afirmația consilierului nu se aude foarte clar, însă se vede că Serghei Balan îl îndeamnă pe cameraman să filmeze, iar din acele cutii sunt scoase saltele gonflabile. Aceste imagini însă nu au fost difuzate nici de Telegraph.md, nici de celelalte portaluri care au preluat știrea, afirmând că în cutii se afla mâncare pentru consilierii care au declarat greva foamei.

Autor: Lilia Zaharia


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

2 comentarii

  1. Daniel

    o zi de gălăgie
    o zi de foame
    o zi de prostie
    așa grevă eu pot să organizez de 3 ori pe săptămînă
    important Renato să mă plătească bine

Leave a Reply to Dina Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *