Principală  —  Reporter Special  —  Oameni   —   Premieră teatrală: "Caruselul erotic"

Premieră teatrală: „Caruselul erotic”

O premieră teatrală inedită, “Caruselul erotic”, marchează sfârşitul lunii aprilie. Piesa va fi jucată de Teatrul nocturn “Decameron”. Trei nopţi la rând, iubitorii de viaţă nocturnă sunt invitaţi în lumea cabaretului, a muzicii şi a teatrului. Premiera va avea loc la 26 şi 27 aprilie, ora 22.00, la Teatrul “Eugene Ionesco”. Petru Vutcărău, directorul teatrului, ne-a acordat un interviu în exclusivitate.

— Ce reprezintă “Caruselul erotic” pentru scena teatrală de la noi?

— Piesa propriu-zisă a fost scrisă încă în sec. XIX, de Artur Schnitzler, un dramaturg austriac, fiind intitulată “Hora Dragostei”. La acea vreme, lucrarea a provocat o mare revoltă socială, autorul fiind învinuit că face propagandă pornografiei, că cele scrise nu sunt literatură, ci antiliteratură. Peste 100 de ani de la editare, în 1987, un dramaturg englez, David Hair, a preluat acest text şi l-a adaptat, rescriindu-l într-un limbaj mai modern şi dându-i titlul “Camera Albastră”. La baza “Caruselului erotic” stă anume această variantă a piesei, readaptată pentru versiunea scenică.

— Cum ar putea fi recepţionat spectacolul de publicul de la noi?

— Nu pot să ştiu. Ori de câte ori apare ceva nou, e greu să anticipezi reacţia, poţi doar să presupui. Aşteptările noastre sunt mari, sperăm că piesa va provoca interesul publicului. Teatrul “Eugene Ionesco” nu este inovator la acest capitol. Ideea de teatru nocturn nu ne aparţine. Acest gen de teatru există de mai mulţi ani în diverse ţări: “Moulin Rouge”, la Paris, care este deja istorie, mai sunt la New York, la Londra, la Tokyo. Este adevărat, în ţările vecine nu există astfel de teatre.

— De cât timp este montat spectacolul la premiera căruia aţi ajuns la sfârşit de aprilie?

— Muncim de 3—4 luni. Regizorul, care este invitat din Georgia, Giorgi Tavadze, este director artistic al Teatrului “Ilia Ceavceavadze” din Batumi. El a participat la câteva ediţii ale Festivalului BITEI. L-am invitat anume pe el pentru acest spectacol, deoarece stilistica sa de regizor este foarte apropiată Teatrului “Eugene Ionesco”.

— Fiecare spectacol va avea un invitat special. “Caruselul Erotic” o are în calitate de invitată pe Geta Burlacu. Cum este ales acest invitat?

— Genul de spectacol nocturn presupune şi relaxare, şi distracţie. Ne-am zis ca, după o zi încărcată, să nu-l mai punem pe spectator să se gândească la probleme existenţiale şi materiale. Noi îl invităm să se relaxeze, să zâmbească, să se amuze. Pentru asta am invitat-o şi pe Geta Burlacu, nu doar în calitatea sa de cântăreaţă. Am urmărit-o pe Geta mai mulţi ani. Ca regizor, m-am convins că are şi aptitudini actoriceşti. Aşa i-am propus să aibă un rol anume în spectacol, să fie un personaj, un personaj care cântă.

— Cum justificaţi preţul biletelor, care vor costa între 50 şi 100 de euro?

— În primul rând, pentru că actorii vor munci noaptea, iar acest lucru nu este atât de simplu de realizat. În al doilea rând, investiţiile care se fac în astfel de spectacole sunt mult mai mari decât cele obişnuite, pentru că vrem să propunem publicului, din punct de vedere vizual, spectacole expresive şi atractive. La capitolul costume şi decoruri – totul va fi mult mai scump. Tot ce va vedea publicul spectator va fi nou, de calitate. Cel mai important motiv care formează preţul biletului este acela că publicul va sta la mese. Îi creăm spectatorului un confort, o comoditate. Se vor servi şampanie şi gustări originale. Pentru asta am invitat un bucătar special, Alexandru Buză, care a făcut stagii în Italia. Publicului va fi servit cu gustări pe care nu le va mai putea gusta nicăieri în R. Moldova. Toate la un loc costă.

— Teatrul nocturn, nemaijucat până acum în R. Moldova, are cumva scopul de a atrage lumea din localuri, aducând-o aici, în lumea teatrului?

— Multă lume capabilă să plătească un bilet mai scump nu vine la teatru, investind aceşti bani în distracţii. Astfel, în Chişinău sunt foarte multe cazinouri, cluburi de noapte, locuri de agrement pentru altfel de public. Pentru acelaşi public, vom oferi un gen de teatru care, credem, ar putea să-i trezească interesul pentru arta teatrală. Prin intermediul acestui teatru, am avea de cucerit o nouă categorie de public. Nu-i exclus că, într-o zi, spectatorul de noapte va veni şi la spectacolele noastre de la 19.00, ca să vadă un spectacol ce abordează probleme, nu doar unul relaxant.

— Vă mulţumim.

Pentru conformitate, Natalia MORARU