Principală  —  Reporter Special  —  Oameni   —   Alina Bradu: „Am parcurs drumul…

Alina Bradu: „Am parcurs drumul pe care nu aveam cum să nu-l aleg”

Broderiile tradiţionale îşi găsesc platforma perfectă pe articolele vestimentare croite de Alina Bradu. Designerul vestimentar susţine că printul etno a reuşit să-i capteze atenţia şi să o inspire zilnic, mai bine de un deceniu, fără a se repeta.

„Am fost impresionată de tema şi printul etno încă în anii de studenţie, când învăţam la Facultatea de Arte Plastice. Acest stil şi istoria neamului au fost şi sursa mea de inspiraţie la teza de licenţă, când am creat o colecţie de articole vestimentare etno, modernizate”, povesteşte Alina.

508-alina-bradu23„Fiecare persoană e un învăţător, o sursă de inspiraţie”

Linia etno i-a marcat afacerea, pe care a iniţiat-o când întreaga colecţie, făcută pentru lucrarea de licenţă şi prezentată la Fashion Week (un concurs naţional pentru designerii începători, n.r.), a fost cumpărată chiar după prezentarea acesteia. „Acest succes m-a încurajat să continui această temă. Astfel, cu ajutorul tezei de licenţă am reuşit să-mi deschid o afacere mică, care-mi asigură traiul şi-mi satisface plăcerea şi aspiraţiile de a face ceva autentic, sută la sută autohton”, spune designerul, aranjând cu grijă o ie.

Datorită primei sale colecţii, tânăra s-a ales cu clienţi fideli, care veneau cu idei noi şi ingenioase. „Fiecare persoană care intră în atelier e un învăţător, sursă de inspiraţie. Ei vin cu idei fixe, ciudate, pe care vor să le vadă realizate. Misiunea noastră e una grea, dar nu şi imposibilă. Orice capriciu al clienţilor ne încurajează să lucrăm mai bine, să nu cedăm şi să facem faţă provocării”, ne relatează designerul, în timp ce ne face o excursie prin magazinul ei mai puţin ordinar. Acesta e un butic-studio în centrul oraşului, unde cumpărătorii pot nu doar să procure articolele finisate, ci să şi comande ceva pentru croirea individuală, alegând pe loc pânza, modelul, desenul pentru broderie, precum şi paleta de culori. „În urmă cu doi ani am zis că e timpul să-mi deschid un magazin, în care voi reflecta tradiţia şi ospitalitatea Moldovei”, spune ea.

Potrivit Alinei, turiştii, oaspeţii ţării intră în atelierul ei, de unde nu ies niciodată cu mâinile goale. „Străinii sunt impresionaţi de cultura, obiceiurile şi portul nostru tradiţional şi-l apreciază poate mai mult decât noi, moldovenii”, menţionează cu tristeţe tânăra.

508-alina-bradu2Afacere de familie

În ultimii patru ani, designerul a experimentat mult cu ornamentele tradiţionale şi le-a găsit acestora loc atât pe ia stilizată, cât şi pe rochii, centuri, genţi din piele, precum şi pe încălţăminte. „Soţul e cizmar şi se ocupă de crearea încălţămintei pe care proiectăm anumite broderii”, explică Alina. Astfel, afacerea a devenit una de familie, unde fiecare şi-a găsit menirea. De asemenea, Alina experimentează şi cu broderia computerizată. Adică, ea desenează ornamentul, iar o maşinărie inteligentă îl traduce în broderie pe textile. „Această tehnologie e pentru a diversifica şi face mai accesibile la preţ anumite lucruri”, subliniază designerul. Materialele cu care lucrează cei doi soţi sunt cumpărate din Franţa, Spania şi Italia. „Încercăm să ne extindem afacerea şi să oferim cumpărătorului doar produse de calitate”, spune Alina.

„Când eram mică tăiam hainele mamei ca să-mi fac nişte fustiţe, iar cămăşile scrobite ale tatălui le consideram perfecte pentru viitoarele mele rochii. Astfel, o joacă s-a transformat într-o pasiune, la care nu am vrut să renunţ. Am lucrat mult. Nu a fost uşor. Însă, am parcurs drumul pe care nu aveam cum să nu-l aleg”, spune tânărul designer, privindu-şi creaţiile din atelier care o înconjoară şi oferă senzaţia plăcută de confort, lejeritate şi căldură.