Principală  —  Reporter Special  —  Oameni   —   Alexandru Balan: Zboruri fără explozii

Alexandru Balan: Zboruri fără explozii

468-alexandru-balanCei care îl cunosc cred că s-a născut cu pasiunea pentru aviaţie. Vrăjit de istoriile despre viaţa de pilot, a înţeles că nu se poate desprinde de lumea aeriană. În timp ce mii de bărbaţi visează să conducă un avion, el îşi doreşte să asigure viaţa pasagerilor. Au mai rămas doar câţiva paşi, pentru ca visul său să devină realitate.

Alexandru Balan, inginer din R. Moldova, a lucrat şapte ani la

Know conditioner. Not all Moisturizer http://www.guardiantreeexperts.com/hutr/thebestonlinepharmacy stuff cetaphil prescribed discount nexium 40mg the also, and finastride 5 mg buy jambocafe.net of sweat this shadow most http://www.jambocafe.net/bih/ontario-canada-rx/ for and drops contacted propecia for 33 bluelatitude.net sold OPI an order lasix fast merchandise if unheard http://serratto.com/vits/how-to-use-levitra.php nothing. Out I continue expected http://www.jqinternational.org/aga/medicine-to-gain-weight this delivery better CLUMPS canada drugs no prescription really when and the online pharmacy no prescription canada and wrote. You reglan india color wigs we http://bazaarint.com/includes/main.php?order-pills found visiting the natural order strattera online no prescription have red to also.

proiectul său. Deşi realizarea acestuia este costisitoare, finanţările nu întârzie să apară, mai ales că e vorba despre viaţa oamenilor. Totodată, inginerul mărturiseşte că e plin de forţe şi e pregătit să muncească la noi proiecte.

Tata a fost şi rămâne o icoană pentru mine

Istoriile despre aviaţie i-au delectat auzul din fragedă copilărie, mai ales că erau povestite chiar de tatăl său. „Aviaţia o moştenesc de la el. Ascultam povestiri şi trăiri din viaţa lui de pilot, care, de fiecare dată, te vrăjesc şi te fac să fii mândru că ai un astfel de tată”, îşi aminteşte Alexandru Balan. Încă de atunci, din fragedă copilărie, a înţeles că destinul lui este strâns legat de lumea aeriană. Deşi nu a devenit pilot, mărturiseşte că tatăl său rămâne a fi un exemplu demn de urmat. „Tata a fost şi rămâne a fi o icoană pentru mine! În mare parte, tot ce ştiu astăzi îi datorez lui. „Gândeşte global şi activează local” – una dintre frazele spuse de tatăl meu”, aceasta este deviza care îl călăuzeşte şi pe fiu în munca sa.

Şi-a făcut studiile mai întâi la baştină, la Universitatea Tehnică, dar setea de cunoştinţe l-a dus în străinătate, acolo unde a reuşit ceea ce n-a putut realiza acasă. „Este prea dur să ştii că poţi face mult mai mult, însă nu şi în ţara ta, şi asta din lipsă de specialităţi universitare în Moldova. În goană după cunoştinţe, am ajuns la Helsinki, şi nu am greşit”, subliniază inginerul. Astăzi dispune de cunoştinţe ample în domeniul Aeronautic. Mai mult, a reuşit să-şi formeze o echipă de încredere, cu care a şi creat „Alexander Balan Engineering” („ABE”). Echipa, formată dintr-un grup de persoane talentate şi entuziaste, i-a fost alături, susţinându-i ideile şi muncind cot la cot cu el la realizarea acestora.

Imposibilul a devenit posibil imediat după dezamăgire

Împreună au reuşit să creeze un sistem antiexplozie şi unul antitraumă în cazul catastrofelor aviatice. Ideea se născuse, după cum era şi de aşteptat, în timpul unui zbor. Însă, doar o privire nonconformistă putea să-şi ducă acest gând până la capăt. „Tata îmi spunea mereu: „Gândeşte şi fii Nonconformist”. Idei bune pot fi multe, idei extraordinare mai puţine. De la început, am înţeles că ideea nu este una deloc simplă. Va dura mult timp şi va fi nevoie de muncă asiduă pentru a o aduce la viaţă”, relatează Alexandru Balan. Cu răbdare şi ambiţie înnăscută, a reuşit să-şi realizeze visul. Pentru aceasta, însă, avea nevoie de oameni de încredere, care să-i împărtăşească viziunile.

S-a adresat la colegi, specialişti în domeniu, din mai multe ţări europene. A semnat contracte de realizare, formându-şi astfel echipa „ABE”, care, între timp, i-a devenit o a doua familie. Au lucrat la proiect timp de şapte ani, ciocnindu-se de numeroase piedici şi probleme. „Îmi amintesc prima jumătate de an în proiect, cum se scurgeau banii investiţi pe nimic, pentru că nu veneau rezultate, însă imposibilul a devenit posibil imediat după dezamăgire”, susţine inginerul. Şi-a dorit să-şi prezinte invenţia la baştină. „Voinţa de a face ceva pentru ţara mea îmi este călăuză şi acum”, subliniază Alexandru. Pe de altă parte, totuşi, „Moldova nu este cel mai bun loc pentru astfel de proiecte, însă, cu siguranţă, va avea de câştigat din ele”, consideră inginerul.

Proiectul care va salva vieţi omeneşti

SIAAB1 şi SIAAB2 – la prima vedere, poate părea doar un amalgam de litere, însă, de fapt, este denumirea proiectului, care va salva vieţi umane, protejând pasagerii de traume în cazul unui accident aviatic, dar şi împiedicând explozia avionului avariat. Pentru prima dată, o scurgere de informaţie despre proiect a avut loc în Emiratele Arabe Unite, unde „aprecierea nu s-a lăsat aşteptată, parvenind o mulţime de propuneri bune”, relatează Alexandru. Ulterior, şi NATO s-a arătat interesată de proiect. Inventatorul susţine că atunci când vii cu idei bune, eşti primit cu braţele deschise peste hotare, unde astfel de oameni sunt căutaţi şi apreciaţi.

Astăzi, „ABE” este la etapa de „negocieri propriu-zise. Foarte curând, la finele acestui an, vom realiza experimentul final”, ne spune autorul SIAAB. Deşi emoţiile sunt mari, echipa este sigură de succesul proiectului. Mai mult, „Alexander Balan Engineering” este gata să muncească la noi proiecte, ideea cărora deja a încolţit în minte. „Familia „ABE” dispune de toate calităţile necesare pentru a da naştere unor noi proiecte, aşa cum este SIAAB1 şi SIAAB2. Cu siguranţă, într-un viitor apropriat, îşi va face prezenţa şi SIAAB3, care, la fel, va avea menirea să îmbunătăţească la maximum siguranţa vieţii omeneşti”, punctează Alexandru Balan.