Trenul Corupţiei în Gara Chişinău (III)

256-tren3În condiţiile în care dosarul penal pe numele lui Gheorghe Moraru a fost redeschis, tot mai multe detalii din activitatea Căilor Ferate ies la lumină. Forţat să-şi dea demisia, Moraru a plecat în concediu medical. ZdG a reuşit să prindă în flagrant angajaţi ai gării care încărcau trenul Chişinău—Moscova cu marfă ce urma să fie transportată ilegal. Ministrul Transporturilor, Anatol Şalaru, susţine că este la curent cu actele de corupţie de la Gară. Acesta a auzit că vagoanele de tren, posibil, au devenit “traficante”, inclusiv de droguri.

Articolele publicate recent de ZdG despre corupţia din cadrul Întreprinderii de Stat “Căile Ferate din Moldova” (CFM) au provocat discuţii acerbe şi au dat curaj angajaţilor nemulţumiţi, care ne-au contactat. Pe lângă faptul că au confirmat cele scrise, aceştia ne-au comunicat detalii noi despre schemele de corupţie în care sunt şi ei implicaţi. Ei ne-au spus că de mult timp aşteptau să vorbească despre evenimentele necurate din cadrul Căilor Ferate, însă le era frică.

Însoţitor: “Fac 400 euro pe săptămână”

M. I. lucrează în calitate de însoţitor de vagon pe ruta Chişinău-Moscova. Acesta ne-a povestit în cele mai mici detalii cum au loc toate ilegalităţile. Astfel, totul începe cu o planificare în jurul orei 12.00. “Atunci, şeful ne anunţă ora când va veni un autobuz sau o maşină, care ne va încărca cu diferite produse, în special vin. Când ducem vin, fiecărui vagon îi revin câte doi saci cu sticle de vin. Încărcarea se face pe Munceşti, pe la 5—6 seara. Ulterior, noi ascundem marfa, iar odată ajunşi la Moscova, o preiau alţi oameni”, ne-a povestit bărbatul. Preţul pentru transportarea unui litru de vin este de 5 lei. După spusele însoţitorului, Chişinăul nu este singurul loc de unde sunt aprovizionate vagoanele. Ucraina este următoarea destinaţie a trenului şi, implicit, un alt loc de unde sunt transportate diferite mărfuri. “Iau miez de nucă, slănină, carne. Acolo (în Ucraina – n.r.) vagoanele, practic, se răstoarnă”, ne-a comunicat sursa noastră.

Principalele persoane implicate în escrocherii sunt şefii de tren. Ei sunt responsabili de toate. Însoţitorii se plâng că aceştia iau, practic, tot venitul, în timp ce lor le revine doar ce “le scapă printre degete”. Totuşi, însoţitorii de vagon sunt cei care negociază cu clienţii care călătoresc fără bilet. “Când luăm pe cineva fără bilet, împărţim banii în jumătate cu şeful de tren, dar mai dăm şi la revizori. Dacă luăm pe cineva fără bilet până la Moscova, facem cam 200 de lei. Sunt mulţi care merg fără bilet. În şase zile eu fac vreo 400 de euro”, ni s-a destăinuit însoţitorul de vagon de pe ruta Chişinău-Moscova. “Şeful de tren îşi face 2—3 mii de euro pe săptămână, iar Moraru primeşte pentru fiecare cursă 1000 de euro/dolari. Banii de la însoţitori se strâng pe teritoriul altor ţări”, ne-a mai declarat sursa noastră.
Aceasta ne-a mai spus că, atunci când un însoţitor este prins cu ilegalităţi, nu este primit la lucru fără a achita 3-4 sute de euro. “Fără aceşti bani nici nu mă duc la lucru”, a declarat sursa, al cărei nume, din motive de securitate, nu îl facem public.

Sipotenenii lui Moraru, angajaţii lui

Am mai aflat că cei mai de încredere oameni ai lui Moraru sunt fraţii Buza, Serghei şi Nicolae, dar şi alţii, pe care nu am reuşit să-i găsim, de aceea nu le facem publice numele. Deşi nu am reuşit să depistăm vreo legătură de rudenie între ei şi Gheorghe Moraru, mai mulţi oameni ne-au spus că sunt rude. Am mai aflat că aceştia sunt din satul Sipoteni, de unde este şi Gheorghe Moraru. Nicolae Buza e “nacealnik rezerva” , iar celălalt Buza e însoţitor de tren pe ruta Chişinău—Bucureşti. De fapt, sunt 4 fraţi care lucrează la CFM. “Toţi banii se duc prin ei”, ne-a spus bărbatul. Un şef de tren ne-a asigurat însă că este destul de greu să afirmi că Nicolae Buza, despre care se speculează că va fi înlocuitorul lui Moraru, este omul de încredere al acestuia, deoarece el este un angajat competent, total diferit de actualul şef şi care are o altă atitudine faţă de subalterni.

Sergiu Buza, singurul din cei patru fraţi pe care am reuşit să-l contactăm, nu a infirmat, dar nici nu a confirmat acuzaţiile aduse de angajaţii gării lui şi fraţilor săi. Acesta ne-a spus să scriem ceea ce ne-am propus şi nu a dorit să ne dea numărul de telefon al fratelui său.

Am telefonat la Primăria Sipoteni, raionul Călăraşi, unde ne-am arătat interesaţi să publicăm un articol despre meseriile cele mai frecvent întâlnite în localitate. Printre altele, am menţionat că mulţi sipoteneni lucrează însoţitori de vagon. Am încercat să aflăm de ce. Prompt, funcţionarul de la telefon ne-a răspuns: “Păi, dacă Moraru e şef acolo”. I-am spus acestuia adevărul şi am primit promisiunea că, dacă revenim în 15 minute, ne dă lista tuturor sătenilor care lucrează la Căile Ferate. Când am revenit, în partea cealaltă a firului am întâlnit o reticenţă sporită în timpul discuţiilor. Ni s-a comunicat că persoana cu care am discutat vine rar pe la primărie şi, respectiv, nu putem afla cine şi unde lucrează. Totuşi, am aflat că foarte multe persoane din Sipoteni lucrează la CFM.

De la o altă persoană publică din sat, am aflat că sunt multe persoane care lucrează la Gara Feroviară datorită lui Gheorghe Moraru. “Unii sunt mulţumiţi că acesta le-a găsit un lucru bine plătit şi n-au fost nevoiţi să plece peste hotare, iar alţii se plâng că trebuie să plătească bani celor de sus. Totuşi, toţi cei din sat îi iau apărarea şi n-au să declare niciodată ceva rău despre el”, ne-a povestit femeia.

Spre România – ţigări, spre Rusia – vin

Dacă din R. Moldova spre Rusia se transportă vin sau coniac, iar din Ucraina miez de nucă sau carne, la Bucureşti sunt duse, în special, ţigări. Totodată, din Rusia în ţara noastră se aduc icre, diferite haine, dar şi medicamente.
Un însoţitor de vagon ne-a povestit chiar şi un caz recent dintr-o cursă Chişinău-Bucureşti. “Cu ceva timp în urmă, poliţia din Chişinău a depistat un caz de transportare ilegală a ţigărilor. Am văzut asta, dar nu ştiu ce s-a întâmplat mai departe. Şeful acelui tren se numeşte Victor Topor. Dacă lucrează mai departe, înseamnă că a dat bani”, este părerea acestuia. De la Calea Ferată, ni s-a confirmat că Topor lucrează şef de tren de mai mulţi ani şi că în ultima perioadă nu a fost demis.

Solicitat de ZdG, Victor Topor a recunoscut faptul că poliţia a depistat ţigări în trenul pe care îl conduce, însă ne-a declarat că acestea aparţineau unor pasageri, şi în astfel de cazuri angajaţii nu poartă răspundere, prin urmare – nici nu a avut de ce să plătească poliţiei.

Flagrant. Jurnalişti în misiune

Luni seara am plecat “pe Munceşti”, unde ne-au îndemnat să mergem toţi însoţitorii cu care am vorbit. “Acolo se începe totul”, ne-au spus ei. Pentru cineva care nu a mai fost “acolo”, este greu de găsit. Este la ieşirea din oraş, un loc izolat, ferit de ochii lumii, dar împânzit de câini vagabonzi. Deşi teritoriul este îngrădit, poate intra oricine. Acolo stau trenurile până a veni în gară şi tot acolo se fac toate încărcăturile şi înţelegerile. Tot acolo este şi biroul lui Gheorghe Moraru. În faţa blocului administrativ, ne-a sărit în ochi un “Lexus” luxos şi un “Mercedes”, deşi scump, modest în comparaţie cu primul. Minute în şir ne-am întrebat cui ar putea aparţine.

După o oră de aşteptare, la 17.50 pe teritoriul Direcţiei “Deservirea Călătorilor” a intrat un microbuz alb. Această acţiune părea o rutină pentru cei implicaţi: paznicii au ridicat bara de protecţie de la intrare, iar câţiva oameni care aşteptau la poartă s-au pornit, cu câteva minute înainte ca microbuzul să ajungă, spre trenul Chişinău—Moscova, care se afla pe linia a doua, pregătit pentru drum. Spre acelaşi tren s-a îndreptat şi automobilul. În dreptul fiecărui vagon, acesta staţiona pentru câteva secunde, timp în care 4 tineri cu vârste cuprinse între 20 şi 25 de ani aruncau din fugă în vagoane saci plini cu sticle.

Era întuneric. Ne-am apropiat de ei, dându-ne drept persoane care ar dori să plece la Moscova fără bilet, dar şi să transporte vin. Aceştia ne-au privit suspect fără a se opri din lucru. Microbuzul, fără scaune în salon, era plin ochi cu saci în care erau sticle. Mirosea a vin. După minute de ezitare, am reuşit să facem o fotografie. În beznă, lumina de la aparat a scos afară câţiva însoţitori furioşi şi i-a enervat pe cei 4 care descărcau marfa. În câteva clipe ne-au înconjurat şi au început a ne hărţui. Pe un ton ameninţător, ne-au întrebat cine suntem şi de ce am fotografiat, ameninţându-ne că ne distrug telefoanele. După ce le-au verificat şi au văzut că în ele nu sunt fotografii cu ei în toiul acţiunii, s-au înmuiat şi ne-au cerut să fim atenţi pe viitor. După minute bune în care am vorbit cu ei, până la urmă au plecat, fără a mai da de aparatul foto cu pricina.

Am rămas în compania unui însoţitor de vagon. I-am spus că am fi interesaţi să mergem fără bilet la Moscova şi că avem şi mai multe sticle de vin. După un mic interogatoriu, acesta ne-a întrebat preţul pe care suntem dispuşi să-l plătim. Anterior, pentru a ne înţelege cu preţul, ne-a spus să ne apropiem de vagonul nr. 13. Dacă poliţia este interesată, numărul de înmatriculare al microbuzului este IL AO 797 şi practic în fiecare seară în jurul orei 18.00 este la datorie.

Fără mărturii, vinovatul nu-i

Anatol Şalaru, ministrul transporturilor, ne-a declarat că este la curent cu ilegalităţile care se comit în cadrul Căilor Ferate, însă afirmă că este nevoie de timp pentru ca situaţia să fie schimbată. Soluţia imediată pe care o vede ministerul este demiterea persoanelor implicate în cazuri de corupţie. Totodată, acesta ne-a declarat că i-a cerut lui Găgăuz să-l demită pe Gheorghe Moraru, însă Moraru, chiar în acea zi, şi-a luat concediu medical. “Chiar dacă îl demitem, el va fi restabilit în urma judecăţii, iar noi va trebui să-i plătim daune. Putem demite pe cineva doar dacă avem decizia unei instanţe de judecată. Din păcate, nici un însoţitor nu vrea să conlucreze cu justiţia pentru a depune mărturie, astfel că vinovaţii nu pot fi dovediţi”, opinează Şalaru. “Problema principală este justiţia, care este, poate, cea mai coruptă instituţie din stat. De la ea pornesc toate”, a completat vice-ministrul Gherasim. Multe se fac la Gară despre care nu se ştie, ci doar se speculează, inclusiv despre transportarea drogurilor, ne-a dat de înţeles Şalaru. Ministrul crede că o acţiune care poate salva Calea Ferată este reformarea: crearea a trei societăţi pe acţiuni.

Ministrul ne-a asigurat că o echipă a CCCEC-ului documentează activitatea CFM-ului. Anatol Şalaru face un apel către angajaţii Căilor Ferate, care cunosc şi doresc să vorbească despre acţiunile de corupţie din cadrul CFM, să se adreseze la el personal sau la angajaţii CCCEC. Acesta a promis că va asigura anonimatul şi securitatea persoanelor care vor ajuta la demascarea actelor de corupţie.

ZdG a aflat că, acum, la CFM, angajaţii sunt puşi să semneze o petiţie precum că Moraru nu este corupt. Sursele noastre ne-au declarat că acel document va ajunge la Procuratură în cel mai scurt timp.

Tatiana EŢCO, Victor MOŞNEAG

Acest articol de investigaţie a fost iniţiat ca urmare a adresărilor făcute 
la linia fierbinte anticorupţie, tel. 92-79-79. Linia fierbinte este lansată 
în cadrul proiectului «Sensibilizarea populaţiei despre fenomenul corupţiei», 
implementat de Centrul de Analiză şi Prevenire a Corupţiei 
cu sprijinul financiar al Ambasadei Britanice la Chişinău.

Trenul Corupţiei în Gara Chişinău (II)

Trenul corupţiei în Gara Chişinău



Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

73 comentarii

  1. tira

    Salaru nu stie ce sa faca? Atunci de ce s-a bagat la putere? Sa cedeze locul altuia care poate! Incepem sa ne dezamagim! Sperantele noastre s-au dovedit a fi niste impotenti.Sus capul si dati mai vioi din coate ca vin alte alegeri!

  2. Sergiu

    Как работает ЖД я не знаю, но про пессажирские перевозки вообще (автобусами) знаю. Так вот, рейсы на Москву и Бухарест предполагают серьезное колличество багажа (передач), который оплачивается отдельно от билетов. Такова специфика этих рейсов. Вплоть до 50% от дохода с рейса. Дело в том, что наш народ привык передавать посылки через автобусы/поезда (напрямую через шоферов и проводников соответственно). Из рук в руки, как говориться. Так передаются и деньги, вопреки тому, что существуют более цивилизованные способы (ВестернЮнион) и т.д. Но уж такой у нас народ, немного дремучий.

    Кроме этого, такой у нас народ, что не хочет иметь дело с кассой, он хочет подойти именно к шоферу и передать поссылку и оплату за передачу ему лично в руки. Не сомневаюсь, что с проводниками точно такая же ситуация. Вплоть до существования “публичного” мобильного номера, по которому можно позвонить и узнать когда в рейс идет нужный водитель.

    При этом в автобусе много не перевезешь, не те габариты. А вот в вагонах …

    Вот интересно, каков официальный доход ЖД от перевозки багажа? И каков официальный доход от пассажирских перевозок? Зная эти цифры, можно приблизительно определить объем неофициальных доходов от перевозки багажа (посылок/передач) и пассажиров без билетов. Уверен, это будет очень серьезная сумма, которая вас даже удивит.

    Что касается более серьезных “передач” через ЖД, так об этом все “начинающие бизнесмены” Кишинева знают. Если хочешь перевезти какой-то товар в малых партиях (электроннику, напитки, медикаменты и т.д.) без таможенных платежей, из Москвы или Бухареста, так это через поезд. Ведь если официально оформлять доставку, со всеми оф. платежами, получается дорого. Я думаю что и прокуратура, и СИС об этом давно знают.

    Также, я думаю что они либо хотят накрыть всех (в том числе крупную рыбу и посредников в городе), либо им просто не дают это сделать “влиятельные люди”.

    Не знаю, плохо все это, или хорошо .. Если там проводник себе в месяц 400 евро делает добавку к зарплате, так это не катастрофа. Всю жизнь в дорогах, должна же быть нормальная оплата этих людей, проводников. Можно и глаза закрыть. Но вот когда речь идет уже о 5-ти значных цифрах .. Тут уж извините … Совесть нужно иметь.

  3. tata

    tata pentru eu:tu dupa cite scrii si cu ce ura vorbesti de jurnalisti,te simti cu musca pe cacula..

  4. rasta

    проводник таких как ты мудозвонов на пару с морарём надо выкорчевывать как заразу, вы сосёте из проводников кровь, они пашут и вам мразям деньги платят и не только вам, а ревизорам, пожарникам, санитарам сранным и всем остальным сучярам в резерве, и еще боятся на вас жаловаться а вы и рады, нет жалоб и нет преступления, потому что у вас сук всё схвачено. но не тут то было, ты мудло морарёвское, если ворону свалили и всю эту красножупую шелуху, то вас мелкоту шелупотную срежут еще быстрее, и ни тебе про полицию и новую власть расуждать, про панов и холоп, рабская ты рожа, готовьте вазелин.
    mai învață din limba româna poluprovodniku nesamtit si sa stii ca a venit timpu sa mergi afara tu si dracii vostri, a venit kizdet de la 7 aprilie înțelegi? Mai tare de cit gripa porcina pregateste vaselina

  5. pentru EU

    Mai EU, esti plin de ego si prostie din cite vad si mai sunt si alte calitati pe care ti le-as atribui…
    Daca asta e un ziar de doi bani si tu esti asa de inteligent si aristocrat, ce dracu casti gura asa mare? comentezi atit de mult? si mergi sa stai in frig citeva ore sa verifici asa zisele minciuni scrise de jurnalisti?
    Am citit toate articolele referitor la acest tren al coruptiei, si recunosc ca nu gasesti cele mai multe detalii si amanunte ca sa le numesti probe demne de pedeapsa, dar spre deosebire de tine, acesti jurnalisti au deschis o usa care poate duce spre adevar. Spre deosebire de tine au avut curajul sa spuna ceea ce au descoperit. Da tu ce faci? afirmi ca stii tot si stai ca un fricos amarit? cind deschizi gura poluezi mediul, ai mila de “environment” si tine pliscul mic!
    PS:ia vezi in arhivele ZDG articolele despre Tudor Tataru, despre ala tot stii toate? tot au scris minciuni? ai fost si la el in beci sa vezi daca tot e in regula?
    PS1: Bravo celor care au curaj sa spuna lucrurilor pe nume, pacat caci in aceasta lupta vor suferi oameni simpli, insa pentru orice dreptate si justete trebuie platit un pret!

  6. Gogu

    Ma mira ca aceasta compania de stat, Caile Ferate din Moldova, inca nu au dat faliment. Din experienta mea, 80% din cei care merg cu trenul Chisinau-Bucuresti, platesc direct insotitorului de vagon, care practica preturi mai mici fata de cele de la casa. Evident ca acesti bani se impart cu sefii, care le spun din timp “providnicilor” cand se fac controale. Odata am coborat la Ungheni (in drum spre Chisinau) pentru ca era control. Deaceea iata un sfat jurnalistilor – investiti niste bani si faceti o calatorie la Bucuresti cu trenul ca sa va convingeti cum functioneaza toata schema.

  7. eu

    ma ”pentru eu” de unde stii ce fac eu?eu verific dar nu scriu pe toti peretii dac fac totul cum trebuie si ce trebuie si fac totul ce tine de mine sa gasesc adevarul.

  8. SPQR

    Mai fratica nu te mai juca dea agentul FBI, postand mesaje prostesti pe forum.Cand mai scrii cate ceva mai pune creierii in miscare ca o sa-i atrofiezi cu totul .
    Si vezi nu sta mult in “internet-cafe”, ca nu-ti vor ramane bani pentru troleu.

  9. nadea

    корупция конечно есть, но статья раздута, и самое низшее звено в этой цепи проводник ,который кормит всех до самой верхушки и достается им всего ничего из калыма

  10. d-nul Eu este unul din colaboratorii de politie, frustrat de rezultatele obtinute de reporterii zdg. Seful sau dupa ca a citit articolul, i-a zis sa duca sa pandeasca…iar el s-a suparat. Iaka cine este eu.

  11. skoda

    я работаю проводником и то что написано в статье правда.морару действительно за 15 лет руководства превратил ж\дорогу в курумпированную.и чтоб устроится проводником такса была,была потому-что последний год никого не принимаю,мороря за жопу взяли вот он и тресется.а вино начальники поездов до сих пор грузят в вагоны и не только вино,но и шубы цыгейки.кроссовки,коньяк,кожаные куртки……и все это называется \профсоюз\которые на томожняй оплачиваются за счет проводников наглеют так нач. поездов 341 на этом поезде нач.ездят талько люди мороря.у нас нормальный нач.со стажем и депломированый,ездят на кагул а неучи которые заплатили морарю ездят на дальних направлениях

  12. Neutru

    Observ eu ca toti noi judecam bine, fie cunoastem sau nu cunoastem…Din cele relatate mai sus pot spune ca: ,,Nicu” e o persoana de la ziarul Zdg mentine apararea, ,,Eu” e o persona care gindeste bine, dar a avut careva neplaceri cu ziaristii, ,,Adriana” si ,,Sergiu” persoane care au avut afacere cu transportarea bagajelor, calatorii prin intermediul CFM,dar nuse bazeaza pe realitate, alte persone interviniente, fiecare cu dreptatea lor.
    Nu doresc sa contrazic pe nimeni,dar bazindu-ma pe proria experienta, calatorind cu trenul, inclusiv si transportind uneori cite ceva pot spune ca intradevar exista diferite modalitati de atragere de bani la CFM, care mai apoi se deplaseaza la alte persoane influente in CFM.
    Dupa cele comentate pot spune, ca nu suntem noi in pielea lor, cum ei nu sunt in pielea noastra. Fiecare cu problemele lui, fiecare din noi are copii, familie, fiecare doreste o viata mai buna. Oricui sa fie dat o sansa va face totul pentru o viata mai buna. Nu trebuie de judecat pe nimeni, daca exista abateri de la legea, pentru aceasta exista justitia.
    Vreau sa subliniaez cele relatete de citeva persoane. Draga Adriana si Sergiu vas vedea eu pe maria voastra cu am nemerit eu de sarbatori in alta tara, asa ca Rusia, cind de sarbatori nu mai sunt bilete de calatorii pentru a reveni acasa, stind in gara nopti intregi neavind bani nici de cazare, nici de mincare,fiind in continuu amenintat de fortele de ordine…cum va fi actiunea voastra. Sau dorind sa transporti niste documente urgent in starea lor originala, cind prin posta ele vor ajunge cel putin peste 5 zile, sau prin alta cale care te va costa o suma enorma, cind peste 2 zile se finiseaza viza, atunci se mai poate de vorbit. Vor biti din pod asta e.
    Nu apar pe nimeni, dar care activitate in tara noastra nu trezeste careva suspeciuni, eu nu cunosc.
    In fine si daca asa este de profitabil de lucrat la calea ferata, eu nu observ nici un obstacol pentru cei care asa il lauda sa activeze in domeniul dat!!!
    Succese tuturor!

  13. tata

    Multi stim de afacerile acestia murdare de coruptie cu TRENURILE si cu GARA trenurlor,…1. CARE ESTE PROCURATURA MAI APROPIATA DE MORARU..?2Cine al ocroteste asa tare.. TREBUE DE VERIFICAT PERSOANELE CARE AU FOST CA:SEF DE TREN:CATE CASE AU FACUTE PE ALTE NUME.CINE A CONDUS TOATA CORUPTIA ASTA AU FOST :ANIMALELE:DE:COMUNISTI,CU AJUTORU OCROTITILOR AVOCATI.

  14. octav

    Dle Salaru

    Explicati-mi si mie cum comunistii puteau sa schimbe oameni oriunde si oricum da dumnevoastra nu puteti!

    Poate ne veti sugera degraba sa votam PCRM data viitoare?

  15. coleg

    salut tatiana nu team vazut din anul trei. poti sa fii sincera si sa spui cam cit tea costat sa ajungi un jurnalist la asa ziar (necunoscut) eu cred ca prin cunoscuti si baeti detreaba care leai dat ceva in loc. Si cam cit ai fost platita sau impusa sa scrii asa articol fara dovezi

  16. Ionut Jder

    Mai “colegule”nu ai putea sa fii ceva mai respectuos cu o doamna ?Din cate se vede ala platit esti tu ,nu jurnalista …

  17. SPQR

    Salut colegule, te-am recunoscut imediat dupa ce ti-am citit mesajul.Am uitat cum iti spune ca am plecat si eu din anul trei.Dar te cunosc foarte bine, si vre-au sa-ti spun ca ai ramas marsav asa cum ai fost.
    Iar daca vrei mai multe dovezi adreseazate la procuratura, cele prezentate de autori au fost de ajuns .

  18. ion

    shi pina acum aceast microbus (care este din partea shefilor de tren) vine shi aduce saci cu sticle de vin pentru a fi incarcate in vagoanele de pe ruta Chishinau -Moscova,numai ca deja trenul se incarca din alte localitati (de ex.Strasheni,Calarashi etc. adica mai departe de chishinau ca sa nu mai fie fotografiati…).Unii shefi de tren au incetat sa m-ai incarce vagoanele cu vin (motivul cred ca e aceea ca datorita zgd s-a dezvaluit in sfirshit secretul de a face bani a shefilor pe spatele insotitorilor de vagon dar sheful de tren de pe ruta Chishinau -Moscova (Neagu) continua sa procedeze astfel ,se vede ca acest personaj nu are frica de nimeni. Dar sa speram ca shi pentru cojocul lui se va gasi acul potrivit…va multumim anticipat

  19. Victor Mosneag

    Auzi, colegule, incearcă mai întâi să te informezi apoi să vorbești. Daca nu ai observat, și nu te condamn, pentru ca tu nici nu ai citit articolul, acesta este semnat de 2 persoane. De unde ai luat tu faza că este ideea si subiectul Tatianei. Stii ce e aia redactie? Stii cum se gasesc teme? Nu ma indoeiesc ca nu esti decat un frustrat, care a umblat la facultate 3 ani degeaba, care frecventa orele, dar tot degeaba, prostia nu poate fi nici intr-un fel eradicata.

  20. Mihaela

    Nimic de mirare,personal am vazut cum un insotitor de vagon incarca sticle cu vin la orele doua noaptea in peretele vagonului in timp ce plecam spre Moscova.Ei numai pot respira fara acest bisness.

  21. dacul

    I-a mai studiati si cum se vinde motorina de la locomotiva de catre mecanicii de trenuri.Se opreste trenu si se dau canistrele cu motorina contra cost.

  22. liliana

    La sincer vorbind imi vine sa rid in hohote.. Cunosc personal pe fratii Buza si tot ce scris aici e minciuna, intai intrebatii ce salariu au mai bine, si jurnalistii mai bine sa se ee de guvernul nostru care nu face nimic pentru popor, si dupa aceea mai vorbim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *