Principală  —  Ştiri  —  Diverse   —   Ziua mărcilor la Chişinău

Ziua mărcilor la Chişinău

Prima ediţie a Zilei mărcilor a fost organizată în R. Moldova. Clubul de afaceri Franţa – Moldova (CAFM) a lansat iniţiativa de a organiza un eveniment important pentru oamenii de afaceri din ţară. În cadrul evenimentului s-a discutat despre aspectele legale ale mărcilor, despre promovarea mărcilor locale şi internaţionale.

Jerome Poulain, directorul comercial Orange Moldova, unul dintre membrii CAFM, a precizat, în cadrul evenimentului, pentru toţi oamenii de afaceri că „este important să fie foarte serioşi şi respectuoşi faţă de legislaţia din această ţară”. De asemenea, Jerome Poulain a vorbit despre cât de importantă este marca pentru un produs. „Aceasta are un impact foarte puternic şi este la fel de important să obţii o prezenţă în mintea utilizatorului de servicii”. Directorul Orange Moldova a comparat serviciile de marcă cu un aisberg, cu părţi vizibile şi părţi ascunse, dar care au o importanţă enormă. „Important e ca avantajele serviciilor să ajungă la inima clienţilor ca ei să fie mereu alături de noi. Pentru a ajunge la la un astfel de rezultat trebuie să lucrezi foarte mult asupra mărcii. Acesta este principalul avantaj”.

Jean Francois Myard, preşedinte Mobiasbanca, care este şi directorul CAFM, a povestit despre istoria sa de succes. A vorbit despre aceeaşi schemă cu semne vizibile şi ascunse pentru dezvoltarea unei mărci. „Semnele care sunt nevizibile sunt foarte importante. Acestea sunt cultura întreprinderii, capacitatea întreprinderii de a ţine pasul pieţei, capacitatea de a inova lucrurile, de a menţine imaginea. Aceste lucruri sunt nevăzute, dar merită să fie apreciate, pentru că marca face clinetul să creadă în ea şi să recunoască produsul ca fiind cel mai calitativ”.

Tatiana Lazăr, director Tatrabis SRL, care s-a ocupat în întregime de organizarea evenimentului, ne-a relatat că „oameni de afaceri din R.Moldova sunt interesaţi să înveţe, să vadă alte companii şi să împărtăşească experienţa lor la alţii. Mulţi, poate, vor să facă anumite schimbări în programul de distribuţie a produselor. Sunt veniţi cei mai buni specialiştii din domeniul marketingului”.

Totodată, în cadrul unei mese rotunde s-a discutat despre condiţiile de dezvoltare a politicii de marketing a unei mărci pentru companiile din R. Moldova.

Jerome Poulaine a zis că „marca trebuie să respecte valorile societăţii şi societatea în sine. Aici vorbim despre comunicare. În R. Moldova există condiţii foarte bune de a lucra, există condiţii foarte propice, chiar dacă sunt nişte neînţelegeri asupra anumitor detalii, în linii generale eu cred că se poate. Deci pe piaţă există condiţii bune, rămâne doar să găsim partenerii cuveniţi”.

Pe de altă parte, Eduard Gramma, reprezentantul Chateau Vartely, a spus că „este mai bine să avem o marcă din străinătate. Deoarece este şi experienţă, şi resurse financiare. În R. Moldova, pentru dezvoltarea unei mărci a unei companii, condiţiile sunt diferite. Cunosc companii care au vânzări de milioane, dar nu aveau niciun manager de marketing. Stăpânul afacerii era şi manager, şi responsabil de marketing. Dar, scopul final al fiecărei companii este să ajungă acolo unde şi-a propus”.

Clubul de afaceri Franţa-Moldova reuneşte peste 40 de companii locale şi străine din R. Moldova. Organizatorii evenimentului sunt: Mobiasbanca – Groupe Societe Generale, Orange Moldova, Revista economică Business Class, Tatrabis, companii franceze şi moldoveneşti de succes, Alianţa Franceză în Moldova, Institutul Internaţional de Management, Agenţia de stat pentru proprietatea intelectuală.

V.R.