De ce e scump aerul dintre Chişinău şi Bucureşti?

Dragă redacţie “Circ în Tramvai”, vă rugăm să îi luaţi oleacă în vagonul … pe deştepţii Moldovei care au făcut atâta reclamă că ieftinesc biletele pentru avion, mai ales pe ruta Chişinău-Bucureşti. O brânză – au făcut ce-au făcut şi tot scumpe au rămas. Un bilet într-o direcţie costă de la 100 la 200 de euro, iar ca să te duci şi să vii într-o zi – fără 5000 de lei moldoveneşti nu vezi cerul deasupra Bucureştiului.

Ia mai pieptănaţii oleacă, că poate le dă părul de pe chelii în ochi, mai duceţi-i cu Tramvaiu, poate mai văd pentru cine anume guvernează ei cerul moldovenesc.

Iaca azi e luni şi ca să îţi cumperi bilet la Bucureşti peste o săptămână, mai ieftin de 150 de euro pe ruta Bucureşti-Chişinău nu găseşti, de parcă la noi oamenii ar fi milionari în euro.

Chiar vă rog, să deschideţi uşa la Tramvai, dar aşa ca să se facă oleacă de curent, că prea le e bine şi cald, de când au dat de prostia moldovenilor, care tac, rabdă şi plătesc.

Ne-au uns oleacă ochii atunci şi gata. Poate pentru ei 200–300 de euro înseamnă reduceri şi preţuri mici, dar ar fi bine să afle că de fapt e câştigul pentru o lună al unui cetăţean de rând.  Sau poate sunt preţuri special făcute ca să nu urce plebeii in avioane? Ştiu, în Moldova sunt oameni, inclusiv prin structuri de stat, care o fi cheltuind 200 de euro pe hârtia de wc sau pe scobitori de dinţi din fildeş, dar oamenii de rând tot au nevoie să călătorească în străinătate.

Ei înţeleg că dacă ar da drumul la nişte companii low cost în Moldova, ar zbura preţurile în jos… ca avioanele. Iată vecinul a zburat de la Bucureşti la Atena vinerea trecută (zi fiebinte de sfârşit de săptămână) cu doar 50 de euro. A vrut să vină şi pe la Chişinău, dar – trebuia să dea pentru o distanţă de trei ori mai mică exact de trei ori mai mult – 150 de euro. Să vii de la Bucureşti la Chişinău e parcă ai călători în Tibet.

Ce, noi, moldovenii, suntem români sau greci să ne permitem aşa ceva? Nu, noi pe câţiva kilometri de zbor trebuie să dăm sute de euro, să ne prefacem că trăim mai bine ca alţii. Las’ să ştie, ei, europenii, că noi nu suntem zgârciţi, dăm tot salariul lunar pe un bilet de avion, da’ ce vom face după ce coborâm din avion – e altă chestiune. Cu fundul gol, dar cu un picior în Europa.

Pod de flori am avut, de cărţi, de cântece, dar mai daţi-ne şi un pod aerian, că avem în România fraţi, surori, copii, la studii, la muncă, în turism, pentru cetăţenie, pentru căsătorie, pentru schimb de experienţă. Aşa trebuie să fie tarifele între fraţi? De ce între România şi Grecia, România şi Italia sau Spania, sau Franţa poţi zbura cu doar 50 de euro, iar aici, la o azvârlitură de băţ – trebuie să dăm întreg bugetul familiei? Iată, am verificat pentru mâine, vineri seara,  ca să zbori de la Bucureşti la Chişinău şi să te întorci luni inapoi te costă 224 de euro. Mai rău e dacă faci exact aceeaşi rută în sens invers: Chişinău—Bucureşti e deja 330. De ce oare e mai scump să duci moldovenii la Bucureşti decât să aduci românii la Chişinău? Aici deja e chiar de circ. Adică din Moldova spre UE e mai scump, căci probabil e mai greu de urcat cu avionul la deal, da’ la vale, din UE în Moldova – vii mai de-a berbeleacul, mai ieftior. Sau poate pentru curajoşii care vin în Moldova se dă “skidkă”? Sau poate ademenesc europenii încoace mai ieftin, şi când să plece – pleosk – biletul de ieşire e mai scump!

Cine ştie ce matematică deşteaptă aplică Aliansu în businessul aerian, cert e că cei care au minte să facă calcule – aleg marfarul spre Bucureşti, căci şi cu istoricul tren “Prietenia” te costă cât un low cost, numai că ai bonus mirosul de urină al deceniilor trecute. Plus la toate, beneficiezi şi de câteva ore de terapie euroasiatică, “schimbarea roţilor”. Mai bine l-ar numi “Frăţia”.

În încheiere, ce să zic, vă rog să îi luaţi pe cei cu minciuna de law cost moldovenesc în TramVai! Şi să deschideţi o rută în Antarctida, cu bilet la preţ triplu, că acolo pinguinii îi aşteaptă dansând şi poate li se aşază matematica la loc.

Avioana


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

3 comentarii

  1. stefan

    Lasa ca si cu trenul este scump si nimeni nu vrea sa ieftineasca tarifele pentru simplul motiv ca nu se doreste acum dar acest lucru se poate face usor.

  2. vlad

    Sa-mi ierte Dumnezeu pacatele ,dar cateodata ma gandesc ca , atat la Bucuresti , cat si la Chisinau , sunt indivizi ,care fac tot pasibilul sa inrautateasca pana intratat situatia ca apele Prutului sa clocotesca de scarba si manie ,iar cerul sa scapere si sa tune…

  3. stefan

    La TAROM (in Romania) a venit conducere privata si probabil se vor reduce si preturile si spre Chisinau asa cum au facut acum cu 15%.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *