BAC-ul pe înţelesul elevilor

Câteva zeci de mii de tineri au finalizat examenele de bacalaureat la începutul acestei săptămâni. Ei nu doar că au finalizat textele la matematică, limba română, limba străină şi alte câteva disciplini îndrăgite, dar au susţinut cu brio (şi cu ajutorul financiar al părinţilor şi cu toate relaţiile acestora)  şi alte câteva examene:

1.Examenul  copiatului

A)Utilizarea utilajelor electronice:

telefoane mobile de tot spectrul şi din toate generaşiile – Iphoane, Smartphoane, Blacberryuri, etc. Rezultatele testelor pot fi trimise prin SMS, e-mail, MMS, etc.

Extensii Bluetooth  sau căşti invizibile. Rezultatele testelor pot fi dictate.

B)Utilizarea rezultatelor la teste înscrise pe hârtie:

Rezolvarea poate fi  efectuată de către un profesor din centrul de BAC,

De către un profesor din afară (din curtea şcolii), care transmite foaia prin cineva de la centrele de BAC,

De către un angajat al Ministerului Educaţiei (număr redus de specialişti care pot face asta), care va înlocui lucrarea candidatului indicat (în nota de plată).

2.Examenul traficului de influenţă:

Şefii centrelor de BAC

Învăţătorii din cadrul centrelor de BAC

Angajaţii Ministerului Educaţiei

Cunoscuţi  de-ai cunoscuţilor centrelor de BAC

Cunoscuţi ai cunoscuţilor de la Minister

Şefi ai şefilor centrelor de Bac sau ai angajaţilor de minister

3.Lecţia banilor:

Plată pentru loialitatea asistenţilor la examene

Plată pentru transportatorul foilor din afara în interiorul centrului de BAC

Plata pentru “rezolvatorul” din interiorul sau exteriorul Centrului de BAC

Plata pentru intermediari din Centrul de BAC, de la Direcţii de Educaţie, de la Minister

Reporterul “Circ în TramVai!” preconizează scrierea unei cercetări doctorale ştiinţifice asupra creativităţii elevilor moldoveni  şi a coruptibilităţii sistemului de Educaţie. Teza se va numi “Metode moderne de a mima testul la BAC”.

Redacţia solicită toate persoanele interesate de apariţia şi publicarea acestei cercetări să comenteze schema de mai sus şi să adaoge metode care nu au fost descrise aici, la fel şi cifre care vizeză sumele care au circulat în timpul BAC-ului de la părinţi spre cadrele din învăţământ.

Laura Bacalaur


Preluarea textelor de pe pagina www.zdg.md se realizează în limita maximă de 500 de semne. În mod obligatoriu, în cazul paginilor web (portaluri, agentii, instituţii media sau bloguri) trebuie indicat şi linkul direct la articolul preluat din www.zdg.md Instituţiile de presa care preiau articole sau imagini pentru emisiuni TV sau radio, vor cita sursa, iar ediţiile tipărite vor indica sursa şi autorul informaţiei. Preluarea integrală se poate realiza doar în condiţiile unui acord prealabil cu redacţia.

Comentariile Dvs. la articolele de pe www.zdg.md sunt apreciate, dacă sunt exprimate într-un limbaj decent. Ne rezervăm dreptul să nu publicăm sau să ștergem mesajele care aduc ofense și injurii celorlalți vizitatori, care incită la ură de rasă, religie și sex.

4 comentarii

  1. Aborigen

    Fenomenul copierii nu este o calamitate modernă: copierea domina în şcoala sovietică ca parte componentă a stării de lucruri în toată societatea, pe care Soljeniţân a caracterizat-o cu un cuvânt foarte adecvat “туфта”. Când examenele erau susţinute de absolvenţii şcolii medii,profesorii din comisie treceau printre rânduri (dacă nu erau reprezentanţi de la secţia raională sau de la minister) şi îi ajutau pe cei “vai de capul lor” ( de multe ori fiind presaţi să facă acest lucru de către directorii de şcoli)să poată avea un “3” şi în mod special pe candidaţii la medalie ( aceştea reprezentau onoarea şcolii ), dar toate acestea se făceau aproape întotdeauna fără vre-o remunerare şi, practic, nici odată elevul care avea “3” în timpul anului nu a avut “5” la examene şi copieri masive ca acum nu erau:într-o anumită măsură copierea era minimalizată de faptul, că testele propuse erau în 2 variante.
    Pe parcursul ultimului deceniu, de când profesorii au fost înlăturaţi din procesul de examinare, fenomenul copierii la examene a luat o amploare enormă, fiind metoda principală de estorcare a banilor de către o întreagă reţea, în fruntea căreia stău persoanele care cunosc din timp textul examenului, iar verigile de legătură între buzunarele părinţilor şi portmoneele “cunoscătorilor” sunt preşedinţii( ca regulă, aceştea sunt directorii de licee, care îi cunosc bine pe părinţii absolvenţilor )
    şi secretarii comisiilor de erxaminare. În fiecare an condiţiile de susţinere a examenelor de BAC se schimbă, dar neschimbat rămân testele într-o singură variantă şi preşedinţii comisilor de examinare – directorii de licee. Un coleg de breaslă, care a lucrat în mai multe ţări străine, a menţionat că şi cotingentul de părinţi ai absolvenţilor din Moldova este unical : în toată lumea părinţii plătesc bani pentru ca copiii lor să înveţe, numai în Moldova plătesc, pentru ca copiii să nu înveţe!Problema copierii poate fi relativ uşor de redus aproape la zero:
    variantele testelor de examen să fie editate în 4 variante echivalente, să se efectuieze bruierea frecvenţelor de telefonie mobilă, să se înăsprească responsabilitatea până la nivelul pedepselor pentru divulgarea secretelor de stat.
    Pentru a efectua aceste schimbări este nevoie de voinţa politică a ministrului educaţiei şi a guvernului,fiindcă rezultatele unei examinări reale ar fi într-adevăr înfiorătoare: până la 60% de note negative, şi atunci trebuie spânzurat ministrul, iar el tot vrea să trăiască.

  2. nomatterwho

    pentru Aborigen
    fara doar-si-poate, aceste masuri trebuie sa fie luate, dar as adauga ca eficienta va fi asugurata daca problema va fi privita de la cap (toti cei 11 sau 12 ani de scoala) si nu de la coada (examenele de absolvire);
    – imi amintesc de anii mei de scoala, intr-un satuc din nordul Moldovei, nici mare nici mica, unde era sufucient sa fii doar putin mairasarit decit ceilalti si erai notat cu 10, pentru ca notele iti erau atribuite nu in dependenta de cunostinetele acumulate, ci comparativ cu randamentul celorlati din clasa – se pierdea obiectivitatea, iar scolerii , ajungind la absolvire, nu prea erau siguri daca stiau de 10, sau nici de 8 nu treceau
    – 🙂 … cind doream sa participam la olimpiezile raionale , primaria zicea ca nu are bani pentru solearca, cica duceti-va din cont propriu, ca voua va trebuie mai mult, si Da , ai dreptate, aceste prostii le-am mostenit de la rusi; pe ei nu-i interesa tot procesul de invatare si rezultate pe termen lung, ci mai mult sa se faleasca cu numarul de medalisti, artificial facuti , care mai apoi vin in fata popurului si ne vorbesc despre economii de stat facute artificial (interpretind PIB-ul cetatenilor de peste hotare drept PIB al Rep Moldova),
    da bine , atita timp cit pe multi ii aranjeaza, aceasta simbioza parazitara va ramine pe multi ani inainte

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *