Principală  —  IMPORTANTE   —   Termenul de valabilitate al semnăturii…

Termenul de valabilitate al semnăturii electronice a fost extins până la cinci ani

sursa: STISC

Serviciul Tehnologia Informaţiei și Securitate Cibernetică (STISC) în comun cu Serviciul de Informații și Securitate (SIS), anunță extinderea termenului de valabilitate al certificatului cheii publice, pentru utilizatorii semnăturii electronice, de la doi la cinci ani.

„Facem încă un pas spre modernizarea serviciilor publice. De astăzi vor fi eliberate certificate privind semnătura electronică cu termen de valabilitate de până la 5 ani. Extinderea termenului de valabilitate presupune servicii electronice accesibile și eficiente pentru toți utilizatorii”, a declarat în cadrul unei conferințe de presă vicepremierul pentru digitalizare, Iurie Țurcanu.

„Prin extinderea termenului de valabilitate, dezvoltăm serviciul, oferim confort utilizatorilor și facilităm beneficierea de servicii publice electronice calitative la distanță/on-line. Simplificăm accesul la serviciile electronice și depășim barierele de interacțiune dintre cetățean și stat.

Astfel, R. Moldova se aliniază recomandărilor și standardelor țărilor europene. De asemenea, acțiunea de extindere a termenului de valabilitate are menirea să reducă cheltuielile de utilizare a semnăturii electronice pentru utilizatorii finali ai serviciului, dar şi să sporească utilizarea și implementarea la scară largă a serviciilor electronice în R. Moldova.

Costul pentru procurarea cheii publice pentru perioada de până la cinci ani va fi de 650 lei. Cei care dețin o semnătură electronică cu o valabilitate de până la doi ani o pot utiliza până la expirare. Totodată, în prezent, STISC în comun cu AGE, SIS și MAEIE suntem în proces de dezvoltare a unei proceduri ce va permite obținerea semnăturii electronice prin intermediul misiunilor diplomatice. Acest fapt va permite concetățenilor noștri să obțină semnătura electronică și să o utilizeze pentru servicii electronice la distanță”, a precizat directorul Serviciului Tehnologia Informației și Securitate Cibernetică, Gheorghe Pantaz.

Până în prezent, STISC a asigurat obținerea semnăturii electronice, pentru circa 200 de mii de utilizatori, din diferite domenii de activitate, persoane fizice și juridice, mediu de afaceri, etc., iar în contextul noilor tehnologii și tendințe de digitalizare, instituția are drept obiectiv modernizarea și simplificarea accesului la serviciile publice.