Principală  —  Ştiri  —  Economic   —   DOC/ Guvernul a aprobat repartizarea…

DOC Guvernul a aprobat repartizarea a 1,4 miliarde de lei pentru întreținerea și reparația drumurilor naționale în anul 2022

Imagine-simbol

Cabinetul de miniștri a avizat miercuri, 26 ianuarie, aprobarea Programului privind repartizarea mijloacelor Fondului rutier pentru drumurile publice naționale pe anul 2022, în valoare de 1,485 348 miliarde de lei.

Mijloacele financiare vor fi repartizate pentru întreținerea şi reparația construcțiilor inginerești și a drumurilor publice naționale cu o lungime totală de 5 902 km.

Astfel, din volumul total al mijloacelor Fondului rutier, 696, 475 milioane de lei se preconizează a fi utilizate pentru lucrări de întreținere a drumurilor publice naționale, inclusiv:

  • 538, 173 milioane de lei – pentru finanțarea lucrărilor de reparație capitală a drumurilor și construcțiilor inginerești. Din aceste mijloace vor fi reparate capital sectoare de drumuri naționale cu o lungime totală de 61, 63 km, precum și 6 poduri;
  • 60 milioane de lei – pentru executarea lucrărilor de proiectare, evaluare a drumurilor și procurare a terenurilor, în cazul extinderii drumurilor naționale;
  • 183 milioane de lei – cofinanțarea lucrărilor de reabilitare a drumurilor naționale finanțate prin intermediul altor programe implementate din bugetul de stat;

7, 7 milioane de lei – pentru procurarea utilajului și echipamentului necesar pentru implementarea standardelor contemporane la testarea materialelor din domeniul drumurilor și a sistemelor de evidență a traficului.

Lista drumurilor care vor fi reparate: M5-Glodeni (R15, 17,79-18,26 km, 19 300 mii lei); Orhei – Bravicea – Călărași (Morozeni) (R21, 13-18 km, 14 035 mii lei); Orhei – Bravicea – Călărași (R21, 27,83-34,20 km, 46 762 mii lei); Bender – Căușeni – Cimișlia (R26, 75,2-75,63 km, 15 000 mii lei); Anenii Noi – Căușeni – Ștefan Vodă – frontiera cu Ucraina ( drum de ocolire a s.Troița Nouă) (R30, 0,00-6,40, 69 128 mii lei); R30 – Tudora – Palanca – frontiera cu Ucraina (R31, 0,00-11,00 km, 24 466 mii lei); R30 – Tudora – Palanca – frontiera cu Ucraina (R31, 11,16-12,06 km, 10 585 mii lei); R7-Chetrosu-Moara de Piatra-Cubolta-R13 (G27, 27,0-31,15 km, 9 230 mii lei); R6 – Bănești – Telenești – Budăi – M5 (G64, 13 km, 9 000 mii lei); R1-Calarasi-Pîrjolteni-Căbăiești (G95, 2,0-7,0 km, 25 923 mii lei); R33-Sofia-Cărpineni-Mingir-R34 (G100, 0,0-3,0 km, 36 600 mii lei); M3 – Sagaidacul Nou – Satul Nou – Mihailovca – R26 (G122, 5,14-18,08 km, 70 156 mii lei); Cimișlia – Iargara – Sărata Nouă (G125, 2,70-24,50 km, 60000 mii lei).

Lista podurilor care vor fi reparate: Podul de pe traseul România-Leușeni-Chișinău-Dubăsari-frontieră cu Ucraina (M1, 95,3-96,3 km, 28000 mii lei); Podul de pe traseul România-Leușeni-Chișinău-Dubăsari-frontieră cu Ucraina (M1, 108,97 km, 13 400 mii lei); Podul de pe traseul u Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău –Tiraspol – frontiera cu Ucraina (M5, 24,935 km; 38,34 km, 28 877 mii lei); Podul de pe traseul Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina (M5, 57,00 km, 2 095 mii lei); Podul de pe traseul Ucraina – Criva – Bălți – Chișinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina (M5, 133,71 km, 44 052 mii lei); Podul de pe traseul Ucraina – Criva – Bălţi – Chişinău – Tiraspol – frontiera cu Ucraina (M5, 215,00 km, 11 564 mii lei).