Principală  —  Ediţia PRINT  —  Ştiri vechi   —   ATENȚIE! Tentative de înșelare a…

ATENȚIE! Tentative de înșelare a consumatorilor la benzinării”

Recent, Agenția pentru Protecția Consumatorilor a efectuat controale de stat la trei benzinării din mun. Chișinău. Controalele au fost efectuate în baza sesizărilor parvenite în adresa APC dinpartea consumatorilor despre multiplele încălcări ce au loc la stațiile de alimentare cu combustibil la benzinării în procesul de comercializare cu amănuntul a produselor petroliere.
În cadrul controalelor, inspectorii au depistat că la una din benzinării eroarea livrării produselor petroliere depășea eroarea maximă admisibilă stabilită în documentele normative. Prin urmare, consumatorii primeau mai puțin combustibil decît volumul pentru care îl achitau.

De asemenea, inspectorii au mai depistat următoarele nereguli:
 Utilizarea mijloacelor de măsurare la stațiile de alimentare în lipsa buletinelor de
verificare metrologică ;
 Necorespunderea denumirii produselor expuse pe panoul informativ cu denumirea expusă
în certificatul de conformitate pentru produsele petroliere comercializate, ceea ce
contravine art. 25, alin (9) al Legii Nr. 105 din 13.03.2003 privind protecţia
consumatorilor, în care este stipulat că: ,, Se interzice prezentarea, prin orice mijloace, a
unor afirmaţii şi caracteristici care nu sînt conforme parametrilor reali ce caracterizează
produsele, serviciile”.
 Registrul de reclamații nu era afișat la loc vizibil şi accesibil pentru consumator;
 Adresa şi numărul de telefon al autorităţii abilitate cu funcţii de protecţie a consumatorilor
nu era afișat la vedere.
Pentru înlăturarea neconformităţilor admise, inspectorii APC au încheiat procese verbale de
contravenție și au emis prescripții de interzicere temporară a mijloacelor de măsurare. În cazul
cînd i se va dovedi vinovăția, agenții economici riscă o amendă începînd de la 10 pînă la 300
unități convenționale.

Sfaturi pentru consumatori !!!

Agenția pentru Protecția Consumatorilor îndeamnă consumatorii ca atunci cînd au îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană să solicite operatorului staţiei controlul imediat a stării coloanei de distribuţie. În cazul constatării unei diferenţe în minus, operatorul este obligat să restituie paguba consumatorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane pînă la efectuarea reparaţiilor.
Instituțiilor mass-mediaPrin urmare, fiecare stație de alimentare cu combustibil trebuie să dețină și să plaseseze la loc vizibil măsurătorul de volum avizat și verificat metrologic pentru efectuarea, la solicitarea
consumatorilor, a controlului stării coloanei de distribuție a combustibilului.
De asemenea, agentul economic este obligat să prezinte cumpărătorilor o informaţie clară şi
autentică despre produsele petroliere şi anume:

a) principalele particularităţi de consum ale produselor petroliere;
b) preţul şi condiţiile de procurare a mărfii;
c) termenul de valabilitate a mărfii;
d) certificatul de conformitate.
Dacă ați depistat o inexactitate la volumul de produse petroliere livrate și vi s-a refuzat
restituirea pagubei, sesizați Agenția pentru Protecția Consumatorilor despre încălcările
admise la numărul de telefon al liniei fierbinte 022 74-14-64 și 0 800 280 28 (apel gratuit din
raionele țării).